logo F1online.sk

Darček od RB pre Ricciarda: V Číne dostane nové šasi

Daniel Ricciardo a Laurent Mekies
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 4. 2024

Majú problémy Daniela Ricciarda v úvode sezóny 2024 širší rozmer? Trápenie austrálskeho pretekára nápadne pripomína jeho pôsobenie v McLarene. V druhej polovici minulej sezóny sa však v kokpite AlphaTauri netrápil a tohtoročné auto je do veľkej miery evolúciou toho minuloročného. Danielovi tak niektoré veci nedávajú zmysel a tím nakoniec presvedčil, aby pristúpil k radikálnemu kroku.

Ricciardo v úvode novej sezóny výrazne zaostáva za tímovým kolegom Júkim Cunodom, ktorý v Austrálii korunoval svoju prevahu ziskom šiestich bodov. Začína to trochu pripomínať Danielovo pôsobenie v McLarene, kde počas dvoch rokov vyzeral, ako keby zabudol jazdiť.

V druhej polovici minulej sezóny dostal druhú šancu od AlphaTauri – a hlavne od Red Bullu – a postupne začal naberať nielen sebadôveru, ale aj svoju stratenú povesť. Úvod sezóny 2024 ho však zastihol vo veľmi zlej forme a opäť sa začínajú ozývať kritické hlasy, ktoré potrebuje austrálsky pretekár umlčať za každú cenu, inak sa jeho formulová kariéra čoskoro skončí.

„Ako inak nám chýba trochu prítlaku a trochu priľnavosti na zadnej náprave,“ povedal Ricciardo novinárom v Suzuke. „Ak mám byť úprimný, tak som sa trochu trápil vo vysokorýchlostných zákrutách v Melbourne a v Džidde. V Saudskej Arábii sme v tomto smere trochu zaostávali, takže sme to považovali za určité vysvetlenie, ale v Austrálii som v deviatej a desiatej zákrute dosť zaostával za Júkim.“

„Nie je to situácia ako v McLarene. Myslím si, že teraz je najdôležitejšie, aby som pokračoval v práci s inžiniermi a nezačali sme prijímať náznaky alebo rady zvonku. Samozrejme, chcel by som v prvých pretekoch pozbierať lepšie výsledky, ale je dôležité držať kurz a nezísť z vytýčenej cesty,“ varuje Ricciardo.

Ten nijako nepopieral, že je pod tlakom. „Áno, ale ten pochádza viac odo mňa než od kohokoľvek iného. Som si však istý, že nejaký prichádza aj zvonku,“ priznal Daniel. Zrejme však nie je jediný. Pod tlakom je očividne aj jeho tím a ten tlak pochádza od samotného Ricciarda. Ten presvedčil RB, aby inžinieri vymenili niektoré súčiastky. Neskôr sa ukázalo, že dôjde aj k výmene tej najväčšej.

„Po Saudskej Arábii sme vymenili niekoľko vecí a potom v Číne zrejme vymeníme niektoré ďalšie. Snažíme sa uistiť, že všetko je v poriadku a nič nie je chybné. Je to len pre náš pokoj v duši,“ povedal austrálsky pretekár.

„Vlani som naskočil do auta a okamžite som nabral tempo. V tomto roku však mám pocit, že som trochu pozadu napriek lepšej príprave a väčším skúsenostiam s autom i tímom. Preto sa chceme uistiť, že nám neušlo nič, čo je mimo našu kontrolu,“ dodal Ricciardo.

Dostane nové šasi

Toto sú jeho štvrtkové slová a v piatok tím oficiálne potvrdil, že Danielovi pred Veľkou cenou Číny postaví úplne nové šasi. To je poriadne drahá položka. „Šasi je pre mňa veľký kus karbónu, ku ktorému pripevníte zavesenie, motor a prevodovku,“ povedal pretekový riaditeľ stajne Alan Permane novinárom v Japonsku. „Je naozaj veľmi nepravdepodobné, že by sa vyskytli problémy s výkonnosťou šasi.“

„Máme však vo výrobe nový kus a dáva zmysel v každom ohľade, aby sme ho dali Danielovi, keďže Júki je veľmi spokojný s tým, čo má. Žiadny z jazdcov nedostal prednosť. Pre Daniela je dobré, keď môže zabudnúť na niektoré možné problémy s autom,“ dodal Permane.

Tieto slová a skutočnosti následne pre F1 TV potvrdil aj sám Ricciardo. „Povedzme to tak, že si snažíme odškrtnúť veci… moja nedostatočná rýchlosť bola pre nás všetkých mätúca, pretože sa cítim dobre, cítim sebadôveru, a auto sa v porovnaní s minulým rokom príliš nezmenilo, takže je tu niekoľko vecí, ktoré chceme vyškrtnúť ako možné príčiny. Výmena šasi v nasledujúcich pretekoch je jedna z nich,“ uviedol austrálsky pretekár.