logo F1online.sk

Alpine bude podľa Gaslyho vstávať z mŕtvych aspoň “štyri až šesť mesiacov”

Pierre Gasly
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala31. 3. 2024

Ježiš Kristus to stihol za tri dni, Alpine na to bude potrebovať aj pol roka. Taký je odhad času nutného na zlepšenie výkonnosti monopostu A524, ku ktorému dospel Pierre Gasly po prvých troch veľkých cenách.

Tím z Enstone už dlho nezažil taký zlý vstup do sezóny. Naposledy mal na konte veľkú nulu po prvých troch veľkých cenách v roku 2016, keď sa Renault vrátil do Formuly 1 ako továrenský tím. Odvtedy sa toho v stajni veľa zmenilo a v jeho vedení sa vystriedalo toľko ľudí, že by mohli poskladať azda aj tri kompletné futbalové tímy. Pravidelné boje o víťazstvá a tituly to však neprinieslo. Nepomohol ani veľkolepý stopretekový plán.

“Budeme robiť jeden drobný krok za druhým,” cituje Pierra Gaslyho francúzska odnož portálu motorsport.com. “Kedy presne budeme schopní bojovať o pozície, o ktoré potrebujeme? Neviem vám dať odpoveď. Vieme však, v akej pozícii sme sa ocitli, a že tu nezostaneme trčať. Dôverujem tímu, že nájde riešenie, ako zlepšiť naše výkony.”

Alpine má v pláne do Suzuky priniesť nové komponenty, ktoré by ho mali priblížiť k zvyšku poľa. “Počul som však, že veľa ľudí chce do Suzuky doviezť nové veci,” pripomenul francúzsky jazdec. “Je fajn začať pracovať na monoposte a zistiť, aký to bude mať efekt. Bude to krok vpred oproti našej súčasnej pozícii. Po stránke výkonnosti potrebujeme každé zlepšenie. Je to pozitívne.”

“Viem, že neskôr toho príde viac. Teraz je to však skôr o tom pozrieť sa na celý obraz; či zostaneme verní tejto koncepcii alebo sa pokúsime vybrať smerom, ktorý bude o čosi špecifickejší,” avizuje Gasly.

Zmena koncepcie monopostu by návrat Alpinu na konkurencieschopné pozície mohla dosť predĺžiť a ktovie, či by to vôbec do konca platnosti súčasných pravidiel stihol. Už v Suzuke však Enstone môže získať jasné odpovede.

Na japonskom okruhu sme totiž boli len pred šiestimi mesiacmi, ba čo viac, Pirelli naň nominovalo rovnaké pneumatikové zmesi ako pred rokom. Lepšia príležitosť na porovnanie tohtoročného auta s predchodcom sa už nenaskytne.

Gasly očakáva, že sa potvrdí to, čo už v tíme tušia. “Presne vieme, čo je v porovnaní s minulým rokom horšie a čo rovnaké,” prezradil víťaz VC Talianska 2020. “Ide o to robiť ďalšie kroky. Potom uvidíme, kam nás zavedú.”

“Myslím si však, že sa nepozeráme na nasledujúce dva či tri týždne, ale skôr na horizont štyroch až šiestich mesiacov. Snažíme sa pripraviť balík, ktorý bude silnejší ku koncu roka,” avizuje záchrannú akciu s cieľom odlepiť Alpine z chvosta konštruktérskeho šampionátu.

“Plán na zlepšenie je už hotový, no potrebujeme byť aj realisti. Toto je Formula 1, v ktorej všetko chce svoj čas a v ktorej nikto nechce byť trpezlivý,” podotkol Gasly, ktorého šéfovia by o netrpezlivosti mohli prednášať. “Treba byť však trpezlivý. Ja dôverujem tímu, že nájde riešenia. Riešenia a zlepšenia, ktoré potrebujeme. Bude to však chcieť čas, to nemôžeme skrývať.”