logo F1online.sk

Ocona trafili hneď dve fólie, jedna ukončila jeho sen o bodovanom výsledku

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala26. 3. 2024

V Melbourne nevideli šachovnicovú vlajku až traja piloti z top tímov. Z tejto situácie vyťažil Haas, ale pokojne mohol aj Alpine, keby Esteban Ocon nemal takú smolu. Počas pretekov svojím monopostom zachytil hneď dve fólie z priezoru prilby.

Esteban Ocon absolvoval prvú zastávku v deviatom kole, ktorá bola celkom dobre synchronizovaná s ostatnými. K mechanikom sa však musel vrátiť už po ďalších siedmich kolách. V chladení bŕzd sa mu zasekla fólia z priezoru prilby, ktorá pohnala teploty do nebezpečných výšin.

“Pre tento problém som jediný, kto bol v boxoch trikrát,” pokrútil hlavou Esteban Ocon, ktorý v 42. kole absolvoval tretí pitstop a nasadil načaté gumy z druhého stintu. “Ocitli sme sa na ceste k možným bodom. Boli sme pred Kevinom, bojovali sme s Alexom a bol som aj pred Nicom. Bili sme sa o deviate a desiate miesto. Mali to byť zábavné preteky, žiaľ, skončili sa predčasne po problémoch s fóliou.”

Francúzsky pilot neskôr prezradil, že mal ešte väčšiu smolu, ako sme sa nazdávali. “V prvom kole sa mi zachytila fólia na zrkadle. O pár kôl neskôr sa iná fólia dostala do mojich brzdových kanálikov. Celý zadok auta by mi zhorel, keby sme nezastavili. Bola to tá bezpečná voľba. Keby sme pokračovali, možno by sme boli nútení odstúpiť, to už nikdy nezistíme.”

Zaseknutá fólia z prilby, ktorú našli v brzdách Estebana Ocona (X/Alpine)

“Nedalo sa s tým veľa urobiť. A od 30. kola mi začala zlyhávať aj vysielačka. Znelo to, ako keď máte strašne zlé Wi-Fi a prerušuje sa vám spojenie,” sumarizoval všetky svoje nedeľné problémy Ocon. “Pokazilo sa toho dosť, mali sme skrátka smolu. Z tohto víkendu si treba zapamätať pokrok, ktorý sme spravili. Azda v tom dokážeme pokračovať.”

Z pohľadu Alpinu je aj teoretická šanca získať body veľkým posunom v porovnaní s tým, čo sme videli doposiaľ. Podľa Estebana Ocona za to môže aj menší prielom v nastaveniach monopostu, ktoré pomohli vylepšiť vyhliadky stajne.

“Myslím si, že toto boli z prvej trojice naše najsilnejšie preteky. Po stránke rýchlosti a výkonnosti určite,” zamýšľal sa Ocon. “Je to fajn. Znamená to, že nasledujeme ten správny cieľ. Všetko je relatívne, ale v porovnaní s prvými dvoma podujatiami napredujeme. Aj v aute som sa cítil lepšie.”

“Nie je to len o tom, že by trať viac vyhovovala nášmu autu. Nemyslím si, že nám pasovala. Podľa mňa sme auto nastavili lepšie ako na ostatných pretekoch,” doplnil.