logo F1online.skF1online.sk

Pérez je v tom nevinne. Brzdila ho zaseknutá fólia z prilby, vysvetľuje Horner

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala25. 3. 2024

Sergio Pérez si v nedeľu dokázal polepšiť len o jednu priečku a do cieľa dorazil ďaleko za súpermi z Ferrari a McLarenu. Tentoraz si však za to nemohol len sám. Podľa Christiana Hornera sa mu v podlahe zasekla fólia z priezoru prilby, ktorá ho oberala o “značné” množstvo prítlaku.

S výkonmi Sergia Péreza len málokedy panuje spokojnosť. Zväčša je totiž on jedinou — ale planou — nádejou, že by niekto mohol vyzvať Maxa Verstappena do bitky o prvé miesto. A tak kým inokedy by mu boli fanúšikovia zazlievali, že sa opäť len vozil, po pretekoch v Austrálii ho určite nebudú karhať. Aspoň sme videli nové zloženie pódia, povedia si mnohí.

Čo sa teda tentoraz stalo so Sergiom Pérezom, ktorý je veľmi často opradený výhovorkami? “Checov prvý stint sme natiahli,” vysvetľoval Christian Horner. “Keď sa na tvrdých pneumatikách predieral poľom a blížil sa k Fernandovi, tak mal dobrú rýchlosť a držal krok s lídrami. Akonáhle však Fernanda predbehol, svojou podlahou zachytil fóliu. Zasekla sa na mieste, kde spôsobovala výraznú stratu prítlaku.”

“Po predbehnutí Fernanda auto nefungovalo tak, ako by malo. Potom sme si začali všímať degradáciu pneumatík. Zopakovalo sa to aj na konci druhého stintu, čo je na našich autách nezvyčajné,” uviedol šéf Red Bullu Racing.

Červení býci majú dokonca aj odhad, s akým veľkým hendikepom musel Pérez jazdiť. “Myslím, že je to cez 20 bodov prítlaku, takže značné množstvo. Je to ukážkou toho, aké sú tieto veci citlivé.”

Keby sa Sergio Pérez v kvalifikácii stihol vyhnúť Nicovi Hülkenbergovi a do pretekov by štartoval z pôvodného tretieho miesta, mohla to byť úplne iná nedeľa. Bolo by v políčku víťaza pretekov napísané iné meno?

“Ťažko povedať. Určite mu uškodil ten problém s podlahou,” zamyslel sa Christian Horner, no priznal, že Ferrari mohlo byť nad jeho sily. “Myslím si, že dnes na nás boli až prirýchli, ale jeden nikdy nevie.”

Keby bol na trati Max Verstappen, porovnanie rýchlosti s Carlosom Sainzom by bolo oveľa zaujímavejšie. Holanďan však odstúpil už po troch kolách pre problémy s brzdami. Keď začali horieť a pred vstupom do boxov dokonca došlo k výbuchu, bolo jasné, že je koniec.

“Našli sme problém so strmeňom, ktorý spôsobil zahryznutie brzdy. Stalo sa to na úplnom začiatku pretekov. Videli sme, že sa tam začalo hromadiť teplo a už v druhom kole Max prechádzal cez tretiu zákrutu, akoby mal zatiahnutú ručnú brzdu. Tam mu to ustrelilo a Carlosovi to umožnilo ho predbehnúť,” opisuje momenty pred Sainzovým posunom na čelo Horner.

“Potom sa chystal na to, že mu to vráti, no opäť mu to ustrelilo a my sme začali vidieť dym a plamene. Je to frustrujúce,” konštatuje 50-ročný Angličan. “Toto je naše prvé odstúpenie z mechanických príčin od týchto pretekov pred dvoma rokmi. Svojím spôsobom je to dôkaz sily a kvality konštrukcie auta. Samozrejme, je frustrujúce odchádzať s nulou, keď sme bojovali na čele štartového poľa.”

Súvisiace články

Diskusia