logo F1online.sk

V zákryte za Hamiltonom som nič nezískal, vysvetľuje Alonso

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 3. 2024

Večer vysokých rozostupov medzi tímovými kolegami. Júki Cunoda nadelil Danielovi Ricciardovi takmer pol sekundy, Alex Albon porazil Logana Sargeanta o asi štyri desatiny a už tradične si pripísali vysoké výhry v internom porovnaní Max Verstappen a Fernando Alonso. Španielsky matador nadviazal na svoju bahrajnskú kvalifikačnú mágiu, v Džidde predviedol vražednú kombináciu rýchlosti a chytrosti a nakoniec odštartuje z druhého radu.

Aby sme vás však neukrátili o presné číslo, Fernando bol v Q3 o 726 tisícin sekundy rýchlejší ako Lance Stroll. Kanadský pretekár zatiaľ ukazuje, že v zime neukrojil z Alonsovej prevahy ani mačný mak. Aj keď málokto očakáva, že Kanaďan sa „El Nanovi“ vyrovná, sedem desatín je predsa len príliš, hoci kanadský pretekár možno mal nejaké technické problémy.

 „Som veľmi spokojný. Pred vami sa ma tu novinári trikrát pýtali, či som sklamaný (zrejme pre malú stratu na druhé miesto, pozn. red.), čo ma prekvapilo, pretože nemôžeme byť sklamaní z umiestnenia v druhom rade,“ povedal Fernando Alonso po skončení kvalifikácie pre televíziu Sky.

„Pred piatimi dňami v Bahrajne sme podľa mňa videli, že sme piaty najrýchlejší tím za McLarenom, Ferrari, Mercedesom a Red Bullom, kým teraz sme priamo medzi nimi aspoň v porovnaní na jedno kolo, čo sú pre nás skvelé správy. Potrebujeme to však potvrdiť v sobotných pretekoch,“ pokračoval Alonso.

„V Bahrajne sme boli taktiež rýchli na jedno kolo, ale nie veľmi dobrí v pretekovom tempe. Vykonali sme pár zmien, aby sme to zlepšili. Uvidíme, či to pomôže,“ dodal dvojnásobný majster sveta.

Aj keď sme boli všetci ohromení jeho chytrosťou v závese za Hamiltonom pred záverečným pokusom, podľa slov samotného Alonsa tým v skutočnosti nič nezískal. Pred poslednou zákrutou totiž musel čakať na prejazd Hamiltona, čím mu vychladli pneumatiky.

„Vedel som, že je to tesné a nechcel som mu prekážať v poslednej zákrute, tak som si povedal, že je lepšie ho nechať ísť. Moje pneumatiky trochu vychladli, čo nebolo ideálne v brzdení do prvej zákruty a podľa mňa som tam stratil desatinu sekundy, ale nejakú desatinu som získal jazdou v zákryte, takže nakoniec sa to navzájom vykompenzovalo,“ povedal Alonso.

A môže v sobotu skončiť na pódiu? „To by bolo ďalšie obrovské prekvapenie, pretože si myslím, že v Bahrajne sme videli našu skutočnú pozíciu. Zostávame nohami na zemi, vieme, že sa potrebujeme zlepšiť vo všetkých oblastiach, ale po dnešku tento výsledok berieme. V Bahrajne sme boli rýchli na jedno kolo, rovnako tak tu v Džidde, ale až v sobotu nás čaká skutočný test. Keby sa nám podarilo dostať na pódium, bol by to skvelý signál pred zvyškom sezóny,“ povedal Alonso.

Jeho tímový kolega Lance Stroll bol opäť málo výrečný. Svoju desiatu priečku a stratu siedmich desatín na tímového kolegu odôvodnil „nejakými problémami“ s jeho Aston Martinom. Nevedel vysvetliť, čo presne sa stalo, ale faktom zostáva, že v Q1 bol o tri desatiny rýchlejší než v Q3.

„Mali sme v Q3 nejaké problémy, skrátka sme mali problémy. Musíme sa na to pozrieť, lebo po Q1 sme nedokázali zrýchliť. Nie som si istý, čo sa stalo,“ povedal Stroll pre televíziu Sky. „Uvidíme, čo môžeme dokázať v sobotu. Budú to dlhé preteky s vysokou degradáciou pneumatík.“