logo F1online.sk

Gasly videl vo štvrtok „o trochu viac úsmevov“ v garáži Alpinu

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Účinkovanie tímu Alpine v roku 2024 je zatiaľ jedným veľkým trápením. V skutočnosti môže byť štvrtok v Džidde najlepším dňom francúzskej stajne v novej sezóne. Aj keď z výsledkov možno ťažko niečo vyvodzovať, už len samotné umiestnenie v najlepšej desiatke muselo všetkých povzbudiť. Potvrdili to aj slová deviateho muža štvrtku Pierra Gaslyho.

Už to nevyzeralo tak biedne a francúzsky pretekár si dovolil aj štipku optimizmu. Samozrejme, rozhodovať sa bude v piatok a v sobotu a pri týchto tesných rozostupoch sa skutočne môže stať čokoľvek. Alpine však v súčasnosti poteší každý drobný úspech.

„Je to ťažké. V aute je to naďalej veľmi náročné, ale pri pohľade na tempo vyzeráme byť o niečo konkurencieschopnejší, takže rozhodne sú tu aj nejaké pozitíva,“ povzdychol si po prvom dni saudskoarabského víkendu Pierre Gasly. „Máme toho veľa, čo musíme vyriešiť, ale na konci dňa záleží len na stopkách.“

„Bolo to pozitívne, ale chcem zostať pokojný a uvidíme v piatok, keď na to všetci budú naplno tlačiť. Máme však dobrý základ, na ktorom môžeme stavať. V druhom tréningu sme skúsili pár vecí, ale ešte stále môžeme auto o trochu zlepšiť,“ povedal s nádejou francúzsky pretekár.

Jeho tím sa priam topí v problémoch a v Bahrajne bol monopost A524 určite najslabší zo všetkých v kvalifikačnom aj pretekovom tempe. Aj zo slov Gaslyho usudzujeme, že garáž Alpinu potrebuje každú drobnosť, ktorou sa môže potešiť. „Všetci sú veľmi motivovaní a určite som dnes videl o trochu viac úsmevov než pred týždňom, ale stále je to iba štvrtok a záležať bude len na piatku a sobote,“ povedal Pierre.

Jeho tímový kolega Esteban Ocon si vo štvrtok vyjazdil skromnejšie pätnáste miesto, ale vo veľmi vyrovnanom strede poľa to nemusí nič znamenať. Aj preňho znamenali dva voľné tréningy nekonečnú prácu pri odhaľovaní slabín monopostu a hľadaní možných riešení. „V súčasnosti objavujeme niektoré veci a pokúšame sa čo najlepšie nastaviť auto,“ povedal po štvrtku Ocon, ktorý sa podľa vlastných slov nesústredí na dianie vnútri Alpinu, ale len na svoju vlastnú prácu.

„Pre mňa je najdôležitejšie sa sústrediť na jazdenie. Záleží len na výkonnosti na trati a výkonnosti monopostu. Presne to aj robím,“ dodal stručne Esteban.