logo F1online.sk

Gaslyho prekvapil exodus v Alpine, Ocon chápe potrebu zmien

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Ani v Sovietskom zväze za vlády Josifa Stalina si vedúci predstavitelia „strany“ nepodávali kľučky tak ako v poslednom roku v tíme Alpine. Našťastie, odchod z francúzskej stajne znamená nové pracovné príležitosti, nie transport do gulagu. Problém je však v tom, že Alpine sa postupne rozpadá zvnútra, čo nie je bohvieaká vyhliadka smerom do budúcna.

Po letnej sérii odchodov nasledovali na jar technický riaditeľ Matt Harman a hlavný aerodynamik Dirk de Beer. Z poradnej funkcie, z ktorej však vraj nemal na starosti nič z projektu F1, sa následne do Aston Martinu porúčal aj Bob Bell. Pôsobí to dojmom, akoby už čoskoro z Alpinu odišli všetci.

Boss stajne Bruno Famin v reakcii vymenoval novú štruktúru inšpirovanú McLarenom, ktorá počíta až s troma technickými riaditeľmi. Bude to však znamenať koniec sérii odchodov z Enstone? Na to si teraz nikto netrúfne odpovedať.

„Pochopiteľne, že som s nimi pracoval od svojho príchodu do Alpinu,“ povedal o odchodoch Harmana a de Beera pilot stajne Pierre Gasly. „Mali sme k sebe dosť blízko. Prekvapilo ma to, ale zároveň dôverujem tomuto tímu, dôverujem ľuďom vo vedení, Brunovi Faminovi a Lucovi de Meovi.“

„Za oponou vidím pozitívne zmeny v tíme. Samozrejme, ešte sa to neodrazilo do diania na trati, ale dôverujem ľuďom vo vedení,“ zopakoval Gasly.

Jeho tím však beztak čaká v Džidde ďalší náročný víkend. Je zrejmé, že monopost A524 potrebuje zásadné vylepšenia, ktoré budú prichádzať postupne. Alpinu možno bude viac vyhovovať charakter okruhu v Saudskej Arábii, ale na tejto trati potrebujete rýchlosť na rovinkách a aerodynamickú efektivitu, čo nie sú práve disciplíny, v ktorých by A524 vynikal.

„Zo štartu sezóny sme boli všetci sklamaní, aj keď sme vedeli, že to bude ťažké – hovorili sme to už veľakrát. Aspoň máme východiskový bod. Vieme, na čom musíme pracovať; vieme, čo musíme zlepšiť. Na tíme vidím, že je veľmi jednotný. Každý si uvedomuje ťažkosti a obmedzenia, ktoré máme, a každý chce nájsť riešenia,“ povedal Gasly.

Možnosť vyjadriť sa k týmto udalostiam dostal aj jeho tímový kolega Esteban Ocon. Aj ten naskočil na vlak optimizmu a pozitívnych hodnotení, ktorý je v súčasnosti jedinou nádejou oboch pilotov. Tí svoj tím nekritizujú, aj keď z vonkajšieho pohľadu je zrejmé, že situácia je takmer beznádejná.

„Keď na tom nie sme tak, ako by sme chceli, tak reštrukturalizácia je určite niečo, čo by nám malo pomôcť posunúť sa ďalej. Verím procesu, ktorým smerujeme a uvidíme, kam nás zavedie,“ povedal Ocon, ktorý tiež nadviazal na Gaslyho slová o ťažkých časoch a nutnosti zostať pokope.

„Všetci sme na jednej lodi. Nikto nie je spokojný s tým, ako na tom sme. Sú to frustrujúce časy, to je jasné, ale nesmieme padnúť na dno, inak nás čaká ešte ťažšie obdobie. Nikto nie je spokojný so situáciou a budeme naďalej všetci spoločne tlačiť na to, aby sme tím posunuli dopredu a aby sme sa dostali tam, kde chceme byť,“ sľúbil Ocon.