logo F1online.sk

Bayer uznáva, že v RB sa mohli vyhnúť „zmätku“ medzi jazdcami

Juki Cunoda
© X/Visa Cash App RB
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2024

Vedenie tímu RB si v tejto sezóne zrejme neužije bezproblémové spolunažívanie medzi tímovými kolegami. Daniel Ricciardo pomýšľa na sedačku v Red Bulle a Júki Cunoda chce dokázať, že môže byť lídrom stajne z Faenzy a zároveň mu právom patrí sedačka vo Formule 1. Japonský mladík možno nie je spájaný s Red Bullom, ale rozhodne sa túži predviesť. Hneď na prvých pretekoch sezóny v Bahrajne sa objavili prvé problémy.

Bol to súboj o nebodované priečky a v podstate o nič nešlo, ale nakoniec z toho môže byť nemalý problém pre vnútornú rovnováhu v garáži. Daniel Ricciardo prehral v kvalifikácii s tímovým kolegom, ale nakoniec sa v pretekoch ocitol na výhodnejšej stratégii a v záverečnom stinte obul mäkké pneumatiky.

Obaja sa na konci pretekov stretli za Haasom Kevina Magnussena na dvanástom mieste. Keďže Cunoda nedokázal dánskeho pretekára predbehnúť, nariadili mu z boxového múra, aby uvoľnil cestu Ricciardovi. Napriek lepším pneumatikám ani on nedokázal nič vymyslieť, ale nakoniec sa rozhodol, že Cunodovi trináste miesto nevráti a popod šachovnicovú vlajku prešiel pred ním.

„Pri pohľade na päť najlepších tímov a ich tempo sme vedeli, že keď doručia výsledok, pre ostatných to bude veľmi ťažké,“ povedal pre Autosport generálny riaditeľ tímu RB Peter Bayer. „Nám sa toto okno otvorilo po kolízii Strolla s Hülkenbergom. V tej chvíli sme si uvedomili, že keď všetko zrealizujeme perfektne, máme aspoň šancu na desiate miesto.“

„Myslím si, že sme sa mali sústrediť na Strolla a pokryť jeho undercut. V 28. kole zastavil v boxoch a my sme tam mali ísť o kolo neskôr. V prvom rade by sme sa vďaka tomu vyhli bitke s Magnussenom, ale tiež tomu zmätku medzi našimi jazdcami. Ľahko sa to však hovorí, keď je po všetkom,“ povedal Bayer, ktorý následne vysvetlil rozhodovanie tímu.

„Pokiaľ ide o tímovú réžiu, áno, diskutovali sme o tom. Povedali sme Júkimu, že musí predbehnúť Magnussena, inak dôjde k výmene pozícií. Mal dve kolá a nestihol to. Tak sme si povedali, že ich prehodíme. Prediskutovali sme to s ním,“ vysvetlil generálny riaditeľ RB.

Cunoda už medzitým vyjadril svoju frustráciu vo vysielačke, v dojazdovom kole a takisto pred médiami. Bayer však chápe, prečo jeho pilot len neochotne prijal pokyny z boxového múra. „Je to normálne. Vieme, že Júki je emotívny jazdec, je to rýchly jazdec. Asi to nie je ľahké, keď ste vo svojej zóne a cítite, že to dokážete. My sa však pozeráme na dáta a vidíme, že to nedokážete, takže musia prísť tieto rozhodnutia,“ skonštatoval Bayer.