Alpine je v troskách. Auto je nanič a technický riaditeľ so šéfom aerodynamiky na odchode
O Scuderii Ferrari sa zvykne hovoriť, že je to tím s politikou lietajúcich dverí. Pri pohľade na to, čo sa práve deje v Alpine, je však aj taliansky tím len partiou amatérov. Z Enstone totiž odchádzajú ďalšie osobnosti, tentoraz technický riaditeľ Matt Harman aj šéf aerodynamického oddelenia Dirk de Beer.
Písal sa rok 2021, keď generálny riaditeľ Alpinu Laurent Rossi predstavil svetu slávny 100-pretekový plán, na ktorého konci sa francúzska stajňa mala dostať do bojov o majstrovské tituly. V roku 2024 mal začať Alpine pravidelne zbierať pódiá a začať útočiť na titul, no namiesto toho rozdáva vyhadzovy a zbiera výpovede.
Meno Laurenta Rossiho by sme dnes už v Alpine hľadali márne rovnako ako mnohé ďalšie. Od roku 2021 postupne odišli — alebo im boli ukázané dvere — viaceré osobnosti: Cyril Abiteboul, Marcin Budkowski, Alain Prost, Laurent Rossi, Otmar Szafnauer, Alan Permane, Pat Fry a v decembri minulého roka aj Davide Brivio. Spomedzi jazdcov z tímu zutekal Oscar Piastri a porúčal sa i Fernando Alonso.
K nim sa teraz pridáva Matt Harman, ktorý bol na poste šéfa technického oddelenia dva roky a v Alpine celkovo strávil päť a pol roka. Predtým strávil osemnásť sezón v Mercedese.
Okrem neho odchádza aj Dirk de Beer. Rodák z Pretórie má dvadsaťročné skúsenosti s vývojom aerodynamiky a v minulosti pôsobil aj v Sauberi, Renaulte, Ferrari či Williamse.
Spomínaná dvojica mala podľa dostupných informácií oznámiť svoj odchod ešte pred odletom do Bahrajnu. V prípade štandardného tímu by sa im okamžite začala nútená dovolenka, aby nebodaj nič nevyniesli ku konkurencii, no Harman s de Beerom pokračujú v práci, čo ešte väčšmi poukazuje na to, v akej kaši sa Alpine nachádza.
Jeho monopost má nadváhu, je pomalý v kvalifikácii aj v pretekoch a má priveľký odpor. V kvalifikácii dokázal medziročne nájsť len 0,121 sekundy, čo je žalostne málo. Kto by už len chcel niečo kopírovať z takého monopostu. Alpine by s najväčšou pravdepodobnosťou zajazdil lepšiu kvalifikáciu s autom, ktoré sme videli na konci minulej sezóny.
Kto bude túto tragédiu zachraňovať, teraz nevedno, no jedno je isté: Alpine spraví lepšie, ak svoje 100-pretekové počítadlo rovno vynuluje a možno ho zdvojnásobí.
Tomu všetkému sa prizerá šéf tímu Bruno Famin, z ktorého sa stal šéf Alpinu v júli minulého roka. Čaká ho poriadne ťažké obdobie. Ktovie, či ho prežije, alebo Alpine spraví to, čo vie najlepšie: Vyhodí ďalšieho človeka a začne opäť odznovu.
“Vedeli sme, že začiatok sezóny bude ťažký. V Bahrajne sa to potvrdilo,” uviedol v sobotu Bruno Famin. “Robíme však maximum, čo sa dá. Aj naďalej budeme hľadať zlepšenia a napredovať zakaždým, keď sa ukážeme na trati.”
“Klobúk dolu pred tímom a jazdcami za ich snahu v Bahrajne. Jednota tohto tímu zvíťazí. Na ďalší týždeň ideme do Džiddy, čo je úplne iná trať ako tá v Bahrajne. Poskytne nám novú šancu učiť sa a robiť ďalšie pokroky s naším balíkom A524. Budeme pokračovať v tvrdej práci,” sľúbil 62-ročný Francúz.