Villeneuve: Ricciardo je v prvom rade marketingový artikel, v F1 nie je vďaka výkonom
Daniela Ricciarda čaká ďalšia sezóna vo Formule 1. Podľa Jacquesa Villeneuvea by sa mal za to poďakovať svojmu širokému úsmevu a v neposlednom rade Netflixu. Z jazdeckého hľadiska ho totiž nemožno zaradiť k špičke kráľovnej motoršportu.
Keď Daniel Ricciardo pôsobil v Red Bulle a hneď počas prvej sezóny dokázal zdolať Sebastiana Vettela, mnohí mu predpovedali hviezdnu kariéru. Potom však prišiel na scénu Max Verstappen a Austrálčanov rozchod s červenými býkmi.
Nebol to však jeho stint s Renaultom, ktorý by mu zničil povesť. Prakticky od svojho príchodu do McLarenu nedokázal nájsť pevnú pôdu pod nohami, čo sa napokon skončilo podľa očakávania: McLaren ho vymenil za jagavejší klenot austrálskeho motoršportu.
Dnes je Ricciardo späť, no nie pre svoje výkony, ale aby potiahol marketing, vyhlásil Jacques Villeneuve. “Ricciardo je čistý imidžový artikel a produkt moderných sociálnych sietí,” vyhlásil majster sveta z roku 1997. “Jeho dlhú kariéru nemôžete odôvodniť výsledkami. To skrátka nejde. Nesedí to.”
“Je to úžasné. Môže sa poďakovať Netflixu a podobným záležitostiam: Jeho úsmevu a prístupu pred kamerami v padoku. V konečnom dôsledku ani proti Cunodovi nepodáva okúzľujúce výkony. Prináša však do Formuly 1 hodnotu, a preto je tu,” našiel prínos Daniela Ricciarda jeden z jeho najväčších kritikov.
Podľa Villeneuvea aj v juniorskej akadémii Red Bullu sa nájdu jazdci, ktorí by ho z hľadiska výsledkov dokázali adekvátne nahradiť. “Je tam veľa pilotov, ktorí sú rovnako rýchli ako on, ale nemajú jeho imidž. V tom prípade môžete rovno zobrať toho imidžového.”
Toto nie je prvýkrát, čo si Ricciardo musel vypočuť kritiku zo strany kanadského šampióna za to, že sa len “usmieva v reklamách”. Na jeseň minulého roka sme zachytili aj nasledujúce vyjadrenie: “Detí, ktoré sa chcú raz stať jazdcami, by som sa spýtal: Chcete sa nimi stať z vášne (k motoršportu) alebo chcete byť ako Daniel Ricciardo — usmievať sa v reklamách?”