logo F1online.sk

Nepomohla ani nálepka miesto laku. Ocon priznáva, že Alpine môže byť na chvoste

Esteban Ocon
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 2. 2024

Tím Alpine bol dlhé roky považovaný za jedného z logických kandidátov na prienik medzi najlepších. Je to továrenský tím, ktorý si všetko navrhuje, vyrába a prispôsobuje sám. Nie je to tak, že by inžinieri museli robiť kompromisy pre pohonnú jednotku, prevodovku či zavesenie, ktoré si nakúpili od dodávateľa. Alpine si všetko vyrába sám a predsa je podľa pilota stajne Estebana Ocona kandidátom na vypadnutie už v Q1.

Alpine A524 ničím neohúril. Fanúšikov dosť naštvala hlavne jeho vizáž, keďže nové auto je ledva nalakované. Má to však logický dôvod. Podľa nemeckého magazínu Auto Motor und Sport je nový monopost skrátka priťažký. Ten kúsok laku teda môže byť rozdiel medzi priemerným výsledkom hanbou.

Alpine však predsa len vykonal jednu zmenu na lakovaní, ktorou sa snažil zmierniť posmech. V tretí deň predsezónnych testov sa tím vytasil s namodro natretým nosom. Aspoň na prvý pohľad sme si mysleli, že je natretý, kým sa neukázalo, že nejde o lak, ale len o modrú nálepku.

Keď musí tím robiť takéto kompromisy, asi si dokážeme predstaviť, akú mienku má o výkonnosti nového auta a hlasy zvnútra Alpinu to len potvrdzujú. „Ak veci nepôjdu podľa plánu, samozrejme, áno, som na to pripravený,“ odpovedal Esteban Ocon pred Veľkou cenou Bahrajnu na otázku, či je pripravený na najhoršie. „Ešte sme však nejazdili s autom v plnom súťažnom nasadení.“

„Nevieme presne, ako na tom sme. Médiá nás pasujú za najhorší tím. Je to možné, pretože sme nedržali krok s ostatnými. Ale ešte nie je koniec,“ dušuje sa Ocon. „Tento rok sa ešte bude hrať o veľa. Musím pokračovať a ďalej tlačiť na pílu, pretože pri takom slabom začiatku, a pri pohľade na vyjadrenia médií, môžem skončiť a jednoducho odísť z padoku hneď teraz. Ale to nie som ja.“

Monopost A524 bol kritizovaný ako pomalý, ťažký a s nedostatkom prítlaku. Ocon však naznačil, že tím má ešte jeden problém, aj keď už neuviedol, o čo ide. Možno to bude súvisieť s nedostatočným výkonom pohonnej jednotky. „Jeden problém je väčší ako všetky ostatné. Väčšinu menších sa nám podarilo odstrániť počas troch dní predsezónnych testov, čo bolo dobré vidieť,“ povedal francúzsky pretekár.

„Na jedno kolo bol pocit v aute dobrý z hľadiska vyváženia. Identifikovali sme však zrejmý problém, ktorý budeme riešiť. Bude to chvíľu trvať. Som si istý, že je ešte dosť vecí, ktoré môžeme zlepšiť, ale vývoj bude trvať určitý čas,“ skonštatoval Ocon.

Optimistom nie je ani Gasly

Od predstavenia nového monopostu prešlo v podstate len pár týždňov a v tíme pod vedením šéfa Bruna Famina cítiť porazeneckú náladu. Ku svojmu tímovému kolegovi sa pridal aj Pierre Gasly, ktorý priznal, že Alpine nesplnil s novým konceptom svoje ciele a teraz je nevyhnutné všetko dobehnúť.

„Áno, niektoré z našich cieľov sme nesplnili v naplánovanom časovom harmonograme, ale to ešte neznamená, že ich v určitom okamihu sezóny nemôžeme dosiahnuť,“ povedal druhý Francúz v kokpite Alpinu. „Sme súťaživí a nikto nie je rád, keď ho čaká náročný štart. Nebolo to v pláne, ale taká je situácia a musíme jej čeliť spoločne ako tím.“

„Musíme sa pozerať dopredu a prísť s riešeniami, pretože vieme, že nejaké riešenia máme, či už krátkodobé alebo strednodobé, a v tejto chvíli myslím len na ne. Existuje vysvetlenie, prečo je situácia takáto. Na konci dňa je však dôležité len to, ako rýchlo dokážeme zlepšiť naše auto,“ uviedol Gasly.