logo F1online.skF1online.sk

Norris žiada o trpezlivosť: Nesúďte nás podľa výsledkov z Bahrajnu

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala28. 2. 2024

Piloti F1 majú za sebou prvý mediálny deň v sezóne. Ako to už býva, každého zaujímajú ambície jednotlivých stajní pred úvodným súťažným víkendom. Niektoré tímy sršia sebavedomím, iné sú opatrnejšie. Aj McLaren pred prvým víkendom naznačuje, že jeho fanúšikovia nemusia byť po pretekoch veľmi spokojní.

Papájoví neradi spomínajú na posledné dva víkendy v Bahrajne. V roku 2022 sa tu stále trápili pre katastrofálnu spoľahlivosť, vlani zas prešľapovali na mieste. Pochmúrna atmosféra sa zmenila až v priebehu roka s príchodom veľkého balíka vylepšení.

McLaren tvrdí, že na rovnaké vývojové tempo chce nadviazať aj tento rok, no pred Bahrajnom si až tak neverí. “Okruh v Bahrajne nám nikdy nevyhovoval. Tu v Bahrajne sme nikdy nemali jedny z našich silných pretekov,” vyslovil sa na tlačovej konferencii Lando Norris.

Monopost MCL38 určite spravil krok vpred v porovnaní s predchodcom, ale očakávania nenaplnil vo všetkom. “Ide o kombináciu vecí. S niektorými si ešte budeme musieť poradiť, ak chceme mať istotu, že sme spravili krok vpred. Myslím si však, že sme ho spravili.”

“Postavili sme rýchlejšie auto, čo je evidentné zo všetkých dostupných dát. Isté veci nám však neumožnili dosiahnuť taký progres, aký by som chcel, a myslím si, že aj aký by sme chceli ako tím,” pokračoval mladík z Bristolu.

“Ešte je priskoro na vynášanie rozsudku na štýl — tu v Bahrajne nebudeme dobrí, tak to je koniec. Všetci sú raz hore, potom dole. Musíte nám preto dať dve, tri, štyri alebo päť veľkých cien, kým získame verné hodnotenie toho, kde sa kto nachádza. Nemali by sme hodnotiť výkonnosť na základe toho, čo uvidíme v Bahrajne,” zdôraznil Norris.

Okruh Sachír nie je najreprezentatívnejší z pohľadu celej sezóny, práve naopak. Od ideálnej testovacej trate, akou je napríklad Catalunya neďaleko Barcelony, má poriadne ďaleko.

McLaren sa preto môže ukázať v horšom svetle, než aká je realita. “Niektoré (naše) problémy sú tu v Bahrajne ešte výraznejšie, čo je spôsobené charakterom tejto trate. Som si istý, že keď pôjdeme na okruhy, na ktorých sme boli veľmi rýchly vlani — ako napríklad do Suzuky —, tak budeme patriť medzi najrýchlejšie autá.”

“Bahrajn nášmu autu nikdy príliš nevyhovoval. Presne z tohto dôvodu si myslím, že sa tu budeme trochu viac trápiť. Som však sebavedomý, že to dokážeme otočiť,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia