logo F1online.sk

Verstappen: Veľmi sa mi páči, že tím nebol konzervatívny

Max Verstappen
© X/Red Bull
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 2. 2024

Red Bull na úvod novej sezóny šokoval formulovú verejnosť, keď predstavil úplne nový koncept monopostu. Keby Adrian Newey a spol. pokračovali vo vývoji minuloročného auta, ktoré bolo viac ako dominantné, išlo by o logické a pochopiteľné rozhodnutie. V Milton Keynes to však neurobili, prekvapili všetkých a tiež si získali nemálo sympatií. Veľkú pochvalu im zložil aj pilot tímu Max Verstappen.

Napriek tomu, že vyhrali 21 z 22 veľkých cien, zvolili si v Red Bulle úplne inú cestu. Prvé dni predsezónnych testov v Bahrajne naznačujú, že sa rozhodli správne. Tím urobil značný krok vpred a Max Verstappen v prvý deň testov deklasoval konkurenciu, čo vyvolalo veľké obavy z ďalšej dominantnej sezóny. To sa ešte len dozvieme, ale nateraz to rozhodne vyzerá, že holandský pretekár má našliapnuté za štvrtým titulom majstra sveta.

Max dostal na tlačovej konferencii v Bahrajne otázku, či považoval zmenu tak úspešného konceptu za správnu stratégiu. „Nuž, ak mám byť úprimný, v tom čase som sa nad tým príliš nezamýšľal. Videl som nákresy a povedal som si, že to vyzerá dobre. Pravdupovediac, v tom čase som skôr premýšľal o nadchádzajúcej dovolenke,“ odpovedal Verstappen.

„Na konci dňa nezáleží, ako auto vyzerá. Veľmi sa mi páči, že tím nebol konzervatívny a opäť sa rozhodli posunúť hranice zmenou konceptu,“ dodal Max.

Čo však podobnosť s Mercedesom? Nezabudnime, že v posledných dvoch rokoch vyzeral monopost tohto tímu nemálo podobne ako Red Bull RB20. To v niektorých fanúšikoch vyvolalo drobnú nádej, že by mohlo prísť podobné trápenie a zmena na čele. Pri pohľade na predsezónne testy to však zatiaľ tak nevyzerá.

„Plne dôverujem práci našich ľudí na technickom oddelení,“ povedal Verstappen. „Sú presvedčení, že toto je lepšia cesta než čokoľvek iné, čo v zime testovali vo veternom tuneli. Pokiaľ to funguje, tak ma nezaujíma, ako to vyzerá.“

Ostatné tímy sa naproti tomu vydali cestou konceptu, ktorý vlani predstavil starý RB19. „Áno, ale to sa dalo očakávať. Po roku, aký sme mali vlani, dokážem pochopiť, prečo sa veľa tímov vydalo cestou nášho konceptu,“ skonštatoval trojnásobný majster sveta.

Hornera teší kreativita tímu

Naproti tomu, nový RB20 sa vydal celkom iným smerom a hrdosť na svoj tím vyjadril aj jeho šéf Christian Horner. Ten sa teraz nachádza v oku búrky, ale dianie na trati a úspech nového konceptu ho musí mimoriadne tešiť. „Podľa mňa môžeme spravodlivo povedať, že máme slušné auto, dobrý základ,“ vyhlásil ešte stále boss Red Bullu.

„Spätná väzba od jazdcov bola povzbudivá a je vidieť, že tím urobil s autom odvážny krok. Neboli konzervatívni a celý tím odviedol skvelú prácu. Mojou úlohou nie je ich spochybňovať. Mojou úlohou je podporovať kreativitu a evolúciu. Myslím si, že vzhľadom na nedostatok času vo veternom tuneli sme preukázali skvelú kreativitu. Prišli s niekoľkými veľmi inovatívnymi riešeniami, najmä v oblasti chladenia monopostu,“ povedal Horner.