logo F1online.sk

Norris v zime pracoval aj na konzistentnosti výkonov v kvalifikácii

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 2. 2024

Vďaka fantastickej druhej polovici sezóny 2023 si mohli v McLarene odfúknuť. Tím sa po rokoch v strede poľa zaradil medzi najlepších, čo výrazne pomohlo presvedčiť Landa Norrisa, aby podpísal so stajňou z Wokingu predĺženie zmluvy. Zak Brown a spol. tak urobili skutočne v hodine dvanástej, keďže si dokážeme predstaviť, že Mercedes by mal o Norrisove služby obrovský záujem. Sezóna 2023 však nebola pre anglického pretekára len samé slnko a dúha.

Lando čelil aj problémom. Iste, forma McLarenu vyzerala viac ako sľubne a tím urobil pri vývoji obrovský krok vpred, ale čakanie britského mladíka na prvé víťazstvo trvá. Okrem toho urobil aj niekoľko chýb. Kým v ostatných rokoch ich napriek neskúsenosti robil úplné minimum, v roku 2023 ich urobil hneď niekoľko v rozhodujúcich okamihoch.

Boje na čele sú o niečom inom ako v strede poľa a na vlastnej koži to pocítil aj Lando Norris. Ten mal vlani problémy hlavne v kvalifikáciách. Kým v pretekovom tempe prevýšil tímového kolegu Oscara Piastriho, na jedno kolo to bolo hlavne v závere sezóny pomerne vyrovnané.

Angličan pri predstavení nového monopostu MCL38 vyhlásil, že v zime pracoval aj na zlepšení svojej kvalifikačnej výkonnosti. „Boli to rôzne veci, nielen spôsob jazdy, ale tiež spôsob mojej práce, akým sa snažím z auta vyťažiť maximum v priebehu kola,“ povedal Norris.

„Snažil som sa pochopiť tieto charakteristiky, skúšať ich na simulátore a tiež som sa ich pokúšal zlepšiť. Niekedy je však ťažké zlepšovať rôzne veci, kým skutočne nesedíte v aute. Povedal by som však, že som urobil všetko, čo som mohol – dokonca sa snažím pracovať aj na mentálnej stránke a každej oblasti, ktorú môžem zlepšiť,“ povedal Norris.

„Povedal by som však, že vaša skúsenosť je zakaždým odlišná. Potrebujete nasadnúť do auta a opäť to zažiť na vlastnej koži. Až pod tlakom týchto okamihov to môžete skutočne vyskúšať,“ povedal Norris.

Je to podobné ako práca s pneumatikami Pirelli, na ktorú vlani narážal Oscar Piastri. Potrebujete skúsenosti priamo na trati, aby ste všetko pochopili a osvojili si všetko potrebné. Podobne tak aj Norris pripomenul, aby sme si počkali na Veľkú cenu Bahrajnu. Až tam sa vraj overí správnosť ciest, ktoré si zvolil v priebehu zimnej prípravy.

„Urobil som, čo som mohol so všetkým, čo mám, a s tímom, ktorý mám okolo seba. Povedal by som však, že to môžete len ťažko posúdiť, kým nepríde prvá kvalifikácia sezóny. Až vtedy sa dozviete, či to fungovalo a aké ďalšie veci by bolo potrebné urobiť na zlepšenie v týchto oblastiach,“ odkázal Norris.