Doohan sa považuje za najatraktívnejšieho jazdca mimo F1. Austrálčan chce miesto na rok 2025
Ak ste šéf tímu Formuly 1, ktorý hľadá atraktívneho nováčika, pravdepodobne neviete, komu skôr zavolať. Pravdou však je, že prílev mladíkov do najvyššej motoristickej triedy v posledných rokoch ustrnul. Dvaja poslední šampióni Formuly 2 sa nedostali hneď do Formuly 1 a Oscarovi Piastrimu sa to podarilo až s ročným oneskorením. Tento trend by rád zvrátil aj junior Alpinu Jack Doohan.
Austrálsky mladík a syn motocyklovej legendy Micka Doohana ašpiruje na najvyššiu motoristickú triedu už pár rokov. Vlani patril k najväčším ašpirantom na titul v F2, ale úvod ročníka mu absolútne nevyšiel a keď sa v druhej polovici sezóny spamätal, bolo už neskoro.
Aj keď sa nakoniec umiestnil na skvelom treťom mieste, viac sa hovorilo o iných pretekároch. V roku 2024 už Jacka Doohanavo Formule 2 neuvidíme a 21-ročný rodák z Queenslandu sa ujme roly rezervného jazdca tímu Alpine. Aj keď má nepochybne tie najvyššie ambície, pred ročníkom 2024 skôr očakávame, že na prestupovom trhu sa ocitnú mená juniorov ako Oliver Bearman alebo Andrea Kimi Antonelli, nie Jack Doohan. On sám sa však považuje za mimoriadne atraktívnu alternatívu.
„Spomedzi jazdcov, ktorí tam ešte neodjazdili jediné preteky, som určite pilotom s najvyšším počtom kilometrov v monoposte F1,“ vyhlásil Doohan pre Motorsport.com. Zrejme má aj pravdu, keďže toho v posledných rokoch najazdil na testoch skutočne neúrekom. „Nebolo to pritom jedno kolo, ale pretekové vzdialenosti, na vode, na suchu, pri vysokých i nízkych teplotách.“
„Začínam to teda celé vnímať, čo je určite len a len atraktívne pre tímy Formuly 1. Pre mňa je momentálne jediným cieľom miesto na štartovom rošte pre budúci rok. Zároveň sa chcem uistiť, že odvádzam svoju prácu na testoch, pretože aj tie sú veľmi dôležité,“ dodal Doohan.
V tomto roku očakávame intenzívne dianie na jazdeckom trhu. Aktívny bude aj Alpine, ktorý nemá na rok 2025 podpísanú zmluvu so žiadnym pilotom. Pierre Gasly a Esteban Ocon sa pritom určite budú obzerať po lepších miestach, takže šéf Bruno Famin bude ostražitý. Uspokojil by sa s nováčikom z vlastnej akadémie?
„Som absolútne odhodlaný,“ povedal Doohan o svojej túžbe byť na štartovom rošte v roku 2025. „Taký je môj plán a taký je plán pre mňa, Bruna a tím. Momentálne mám s Alpinom podpísanú dlhodobú zmluvu. Chcem tu byť. Pracujem pre tento tím už tri roky.“
„Všetky tváre sú mi známe, máme dobré väzby, vládne tu dobrá atmosféra a dobrá morálka. Keď naskočím do auta, budem sa cítiť ako doma. Teším sa a dúfam, že sa mi to podarí,“ odkázal Doohan, ktorého prioritou je presvedčiť šéfa tímu Alpine Bruna Famina, že je správnym mužom, ktorý dokáže nahradiť Ocona alebo Gaslyho, ak niektorý zo súčasných jazdcov odíde.
Jacka čaká v roku 2024 bohatý testovací program. Niečo podobné ako kedysi Oscara Piastriho, ktorý z Alpinu nakoniec odišiel. „Jeden deň odjazdím v monoposte z roku 2021 a ďalších deväť dní v monoposte z roku 2022. Budú to pre mňa celkom slušné kilometre,“ povedal Doohan o svojich súkromných testoch.
„Už som v aute strávil pomerne dosť času. Cítim sa pripravený, podobne ako v Abú Zabí, keď som vyskočil z Formuly 2 a odjazdil prvý voľný tréning vo Formule 1. Bol som pritom len pol desatiny za Pierrom,“ dodal austrálsky mladík.
- Značky
- Alpine
- Jack Doohan