logo F1online.sk

Prost: Som nedocenený, môže za to Senna

Alain Prost
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 2. 2024

Je historicky piatym najúspešnejším jazdcom všetkých čias. Napriek tomu sa mu podľa vlastného úsudku nedostáva patričného uznania. O kom je reč? No predsa o Alainovi Prostovi.

Štyri tituly majstra sveta, 51 víťazstiev a 106 pódiových umiestnení – to je iba zlomok z toho, čo počas kariéry dosiahol Alan Prost. Štatisticky boli v priebehu vekov od Francúza úspešnejší iba štyri jazdci, no zatiaľ čo im sa dostáva náležitého rešpektu a uznania, Prost býva častokrát prehliadaný.

Čo je toho príčinou? Prost sa domnieva, že za to môže jeho niekdajší tímový kolega Ayrton Senna. Francúz totiž ťahal v súboji s Brazílčanom za kratší koniec, hoci iba nepatrne. To však podľa Prosta stačilo na to, aby si ho fanúšikovia zafixovali ako niekoho, kto je síce pretekárom kvalitným, ale nepatrí medzi absolútnu špičku.

„Niekedy sa sám seba pýtam, ako si ma budú ľudia pamätať,“ vyslovil sa 68-ročný expretekár pre MotorSport Magazine. „Znie to síce ako vtip, ale považujem sa za nedoceneného. Som o tom skalopevne presvedčený, mám predsa oči. Zdá sa, že to tak už zostane, vošiel som tak do histórie.“

Prost však nerozumie, prečo je tomu tak. Áno, v internom súboji so Sennom tesne prehral, ale ostatných tímových kolegov – z ktorých boli viacerí majstri sveta -, rozniesol takpovediac na kopytách.

„Okrem Sennu som mal hneď niekoľko silných tímových kolegov – Watsona, Arnouxa, Cheevera, Nikiho (Laudu), Kekeho (Rosberga), Stefana (Johanssona), Nigela (Mansella), Jeana (Alesiho) a Damona (Hilla). Nikto ich nespomína – čo je trochu škoda -, ale faktom je, že piati z nich sa stali majstrami sveta.“

„Je to však tak, ako to je. Dnes majú ľudia k dispozícii sociálne siete a neustále sa vracajú k videám, ktoré zachytávajú moje súboje so Sennom. Niekedy tomu nerozumiem (prečo som nedocenený, pozn. red.). Moja kariéra netrvala len dva alebo tri roky,“ povzdychol si Prost, ktorý uznáva, že Senna bol lepší kvalifikant, ale dodáva, že v pretekovom tempe mal navrch on.

„Keď na mňa spravil dojem, tak spravidla v kvalifikácii – hoci si konkrétne prípady už nevybavujem. Nikdy však nie v pretekoch. Z hľadiska pretekového tempa som mal obvykle navrch ja, špecificky počas výjazdových kôl,“ doplnil Prost.