logo F1online.sk

Ricciardo: Ešte minútku a stihneme to opraviť

Daniel Ricciardo
© Renault Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 10. 2020

Po skvelom nemeckom víkende akoby sa v Portugalsku dostavilo bolenie brucha po hodoch. Na Nürburgringu Renault síce ukázal, že dokáže zabojovať aj na technickej, nielen vysokorýchlostnej trati, no stále platí, že žlto-čierny monopost sa cíti lepšie na menej technických okruhoch.

Napriek tomu bol Renault serióznym kandidátom na postup do Q3 s oboma monopostami. Estebanovi Oconovi to tesne uniklo a skončil jedenásty, Daniel Ricciardo síce postúpil no v závere druhej časti nezvládol svoj monopost a cez štrk sa dokĺzal až do bariéry. Dotyk nebol nijak tvrdý, Austrálčan sa dokázal vyhrabať a vrátiť do boxov. Poškodil si však zadné krídlo a mechanici auto nestihli opraviť. Bolo to však veľmi tesné.

„Tieto autá sú celkom citlivé. Prehrýzol som sa cez niekoľko pomalších áut, ktoré boli mimo ideálnu stopu, no brzdenie a zatáčanie je závislé na smere vetra,“ povedal v rozhovore pre Sky Ricciardo. „Zdalo sa, že som stratil kontrolu nad zadnou časťou. Pozriem sa na to ešte raz, ale teraz na tom už nezáleží.“

„Je to smola, sprvu som si hovoril, že je to okej, veď sa môžem vrátiť na trať, ale auto išlo ďalej a ďalej, až som sa dotkol bariéry a poškodil zadné krídlo.“

„Tímu sa takmer podarilo dostať ma späť na trať. Stačila minútka navyše a stihneme to. Je to škoda, v zrkadlách som videl, že tvrdo makajú, aby to opravili. Svoj tím som teda trochu sklamal,“ priznal Ricciardo.

Portugalský víkend je zatiaľ plný šmykov, driftov, hodín a nedostatku priľnavosti. Renault v tomto smere nie je výnimkou, no ten narazil ešte na jeden problém, ktorým je kvalifikačné tempo. Vo všeobecnosti sa žlto-čierne monoposty cítia lepšie na tratiach, kde je najpodstatnejším faktorom maximálna rýchlosť. Na technickej trati s čerstvým asfaltom sa R.S.20 necíti ako doma.

„Myslím, že ak sa dostaneme do rytmu, dokážeme auto dostať na trochu lepšie miesto. Čo sa týka výkonnosti na jedno kolo, tak sme sa celý víkend trápili,“ povedal Ricciardo.

„Povrch je neuveriteľne klzký a každý do auta napumpoval všetku priľnavosť, ktorú mali k dispozícii. Síce sme sa v tomto smere zlepšili, no vieme, že je to stále naša najväčšia slabina. Mnoho áut na rošte je na tom po stránke celkového gripu stále lepšie, takže nás na jedno kolo porážajú.“

„Akonáhle sa preteky rozbehnú a dostaneme optimum z pneumatík, bude to OK. Som pripravený na útok, chcem skončiť lepšie, než na desiatom mieste a napraviť tak dnešnú chybu,“ dodal Ricciardo.

Súvisiace články