logo F1online.sk

Fanúšikov nezaujíma, že na okruh v Madride sa dostanú verejnou dopravou, odkázal Coulthard

Sergio Pérez v Madride
© Jacobo Medrano / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 1. 2024

Šéfovia Formuly 1 sú majstri v popieraní faktu, že o usporiadaní veľkej ceny rozhoduje v prvom rade výška sumy, ktorú je promotér ochotný zaplatiť za jej zorganizovanie. Aj keď ľudské práva, ekológia či nové trhy sú pekné marketingové floskule, o podobe kalendára vždy rozhodoval – a vždy bude rozhodovať – finančný obnos. Aj preto sa David Coulthard nemohol ubrániť smiechu, keď čítal tlačové stanovisko k Veľkej cene Španielska v Madride.

Floskulou, ktorá sa stala lajtmotívom podujatia v hlavnom meste Španielska, bola ekologická udržateľnosť. Samozrejme, nemôžeme očakávať, že Liberty Media prizná, čo je skutočný dôvod, prečo práve tento promotér získal miesto v kalendári. Keď v Madride zaplatili najviac zo všetkých európskych veľkých cien, je logické, že miesto napokon získali.

Oficiálnych dôvodov, prečo sa Liberty Media pozdával Madrid, je viac ako dosť. Jedným z nich sú ekologické ciele veľkej ceny, na ktorú sa vraj každý fanúšik dostane verejnou dopravou. Metro, vlaky a autobusy sa vraj majú postarať o prepravu 90 percent divákov. Trinásťnásobný víťaz veľkej ceny David Coulthard však pripomína, čo je pre týchto ľudí skutočne dôležité.

„V Madride to zjavne chceli dosť na to, aby predložili ponuku, navrhli trať a potom ju aj postavili,“ povedal škótsky pretekár, ktorého cituje Total-Motorsport.com. „Keďže Formula 1 chce rásť, jej rast budú zaručovať zmluvy o komerčných právach. V prípade Madridu má Liberty Media očividne pocit, že pre fanúšikov to tak bude lepšie.“

„Ja som si z toho tlačového stanoviska odniesol informáciu, že 90 percent fanúšikov tam môže prísť verejnou dopravou. To je všetko veľmi pekné pre politikov a ekologicky zmýšľajúcich ľudí, ale nemyslím si, že je to prvá vec, ktorá zaujíma fanúšikov motoršportu. Nepremýšľajú o tom, či sa tam dostanú autobusom alebo vlakom,“ povedal Coulthard.

Nie je to žiadna raketová veda. Drvivá väčšina fanúšikov si tie preteky aj tak pozrie v televízii a pri obrazovke rozhoduje kvalita šou na trati. Ak ste zas priamo na okruhu, rozhoduje zážitok. „Podľa mňa je pre nich najdôležitejšie, či to bude skvelý zážitok. Ponúkne mi to hodnotu za moje ťažko zarobené peniaze? Budem odchádzať s pocitom, že tento zážitok mi zmenil alebo obohatil život?“ hovorí škótsky pretekár.

„To podľa mňa chcú ľudia, keď investujú svoje peniaze do vstupeniek na podujatia alebo koncerty. Chcem sa zabaviť, chcem byť na mieste, kde budem šťastný. Musel som sa teda smiať, keď som videl verejnú dopravu ako jedno z odôvodnení, prečo nakoniec uspela ponuka z Madridu,“ dodal Coulthard.