logo F1online.sk

Posily na našom technickom oddelení nežiadajú obrat o 180 stupňov, znie z McLarenu

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 1. 2024

Technické oddelenie McLarenu si v ostatnom roku pripísalo na svoje konto obrovský úspech, keď stvorilo skokana roka. Tím sa z hlbín posunul až do boja o pódiové priečky. Od januára 2024 už chodia do práce do Wokingu aj bývalý hlavný dizajnér Red Bullu Rob Marshall a šéf pre koncept monopostu Ferrari David Sanchez. Tí podľa slov šéfa celého tímu Andreu Stellu potvrdili správnosť smerovania McLarenu.

Obaja prišli do nového pôsobiska s obrovskými znalosťami aj skúsenosťami. Platí to hlavne o Marshallovi, ktorý bol po Adrianovi Neweym a Pierrovi Wachém v podstate tretím mužom technického oddelenia Red Bullu. Ani on, ani David Sanchez, však po svojom príchode neprišli do najväčšej kancelárie vo Wokingu so zoznamom zmien, ktoré je potrebné vykonať na novom monoposte MCL38.

„Vidíme, že prichádzajú s dosť veľkými znalosťami, čo nie je žiadne prekvapenie,“ povedal šéf McLarenu Andrea Stella, ktorého cituje Motorsport.com. „Pracovali pre veľké tímy a podieľali sa na veľkých projektoch. Vidíme, že sa dopĺňajú s našimi znalosťami a naším know-how.“

„Nie je to tak, že by sme mali obrátiť veci o 180 stupňov. Miesto toho nám hovoria: ‚Môžeme robiť veci týmto spôsobom, ktorý trochu dopĺňa to, čo robíte vy.‘ V istom zmysle to bolo celkom osviežujúce,“ povedal Stella.

V McLarene teda pri návrhu monopostu nedôjde k žiadnej palácovej revolúcii. Znalosti Marshalla a Sancheza sa nevyužijú na úplný obrat v prístupe technického oddelenia, miesto toho sa doplnia so všetkým, čo vo Wokingu zistili od roku 2022. Avšak nielen to.

„Máme tiež možnosť sledovať ich osobný prístup. Ľudia sa vďaka nim môžu zúčastniť na fascinujúcich technických rozhovoroch. Je v tom dynamika a energia, sú v tom nápady, ktoré prúdia v našej organizácii,“ povedal šéf McLarenu.

„Máme auto na rok 2024 a už teraz kladieme základy pre vývoj monopostu na rok 2025. Okrem toho tu máme projekt pre rok 2026 s úplne novými technickými predpismi. Máme teda veľa práce a prítomnosť ľudí tohto kalibru vo vedení svojich technických oddelení je veľmi dôležitá. Znamená to, že máme kapacitu a schopnosti na to, aby tieto tri veľké projekty dostali silu potrebnú na špici Formuly 1,“ dodal Stella.