logo F1online.sk

Naše časové zisky neklesajú, prehlásil Andrea Stella o vývoji McLarenu

Lakovanie McLarenu MCL38
© McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 1. 2024

McLaren sa stal kométou minulej sezóny. Stajňa z Wokingu bola skokanom roka a svojím vývojom nielen ohromila celú motoristickú verejnosť, ale tiež stanovila povzbudivý príklad pre všetkých prenasledovateľov Red Bullu. Boss stajne Andrea Stella vlial fanúšikom do žíl ešte viac nádeje, keď prehlásil, že jeho inžinieri nachádzajú vo veternom tuneli ďalšie a ďalšie zisky.

Očakávalo sa, že v treťom roku týchto technických pravidiel budú pokroky postupne spomaľovať. Možnosť, že narazíte na vývojový strop a ďalšie zisky sa vám budú hľadať stále ťažšie a ťažšie, je veľmi reálna. Presne na to sa tak trochu spoliehajú aj prenasledovatelia Red Bullu, ktorí veria, že s obmedzeným vývojom sa budú Adrianovi Neweymu a spol. hľadať zlepšenia stále ťažšie a ťažšie, vďaka čomu ich súperi ľahšie dotiahnu.

Posledné slová šéfa McLarenu však naznačujú opak. Andrea Stella pri predstavení nového lakovania monopostu MCL38 prehlásil: „Musím povedať, že zatiaľ nevidíme klesajúcu krivku vývoja,“ povedal taliansky inžinier na margo pokrokov tímu pri vývoji v priebehu zimnej prestávky.

„Samozrejme, budeme to musieť potvrdiť na trati, ale pokiaľ ide o vývoj vo veternom tuneli alebo na CFD, vidíme skôr podobný trend ako v priebehu minulej sezóny, keď sme nasadili veľké balíky vylepšení v Rakúsku a Singapure. Zatiaľ sa zdá, že túto krivku dokážeme udržať. Takéto sú teda aj moje očakávania na začiatku sezóny,“ potvrdil Stella.

To je pravý opak demoralizácie, ktorú sme v tíme videli minulú zimu. Zak Brown musel pri predstavení monopostu MCL60 priznať, že ich vývoj mešká a „skutočné“ auto vyšle McLaren na trať až niekedy v priebehu sezóny. V tomto roku už vyzerajú a znejú tie vyjadrenia celkom odlišne.

„Aerodynamická efektivita, prítlak a odpor vzduchu sú v konečnom dôsledku čísla, ktoré môžete celkom dobre sledovať. Videli ste, že v minulom roku sme zažili obdobie stagnácie. Potrebovali sme koncepčnú zmenu a nájsť smer, ktorý by obnovil dynamiku nášho vývoja,“ hovorí Stella.

„V tomto roku sme pri sledovaní vývoja nezažili takúto stagnáciu. Vidíme, že koncepty, s ktorými sme prišli v minulom roku, ešte dokážu ponúknuť veľké zisky. V tomto roku teda zažívame celkom odlišný scenár ako vlani,“ povedal bývalý pretekový inžinier Fernanda Alonsa, ktorý sa s nádejou pozerá aj smerom k dlhodobému vývoju svojho tímu.

„Za oponou už začíname pracovať na ďalších vylepšeniach. Dúfame, že ich dokážeme nasadiť v pomerne skorej fáze sezóny. Už teraz to vyzerá dosť zaujímavo,“ dodal Stella.

Súvisiace články