logo F1online.skF1online.sk

Alpine upiera nádeje do zrenovovanej továrne a simulátora: Zameriavame sa na rok 2026

Pierre Gasly a Esteban Ocon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 1. 2024

Tím Renault a potom Alpine čelil zakaždým veľkým očakávaniam. Ide predsa o továrenskú stajňu a automobilku, takže musí bojovať o víťazstvá. Tlak častokrát ešte zvyšovali ambiciózni šéfovia, ktorí aj keď poznali realitu svojho tímu, nebáli sa hovoriť o odvážnych cieľoch. Pravdou pritom je, že Alpine patrí po personálnej aj technickej stránke k poddimenzovaným tímom. Jeho technický riaditeľ Matt Harman však sľubuje zlepšenie.

Otmar Szafnauer sa možno zo svojej pozície porúčal po veľmi krátkej dobe, ale stihol začať niekoľko podstatných projektov, ktoré sa síce nerovnajú investíciám Aston Martinu, ale Alpinu rozhodne pomôžu. Nový simulátor potreboval tím ako soľ a začalo sa tiež s rozširovaním aerodynamického oddelenia, ktorý možno nedosiahne veľkosť Red Bullu, ale predsa prinesie prehĺbenie personálnej základne.

„Zameriavame sa na budúcnosť a predpisy pre rok 2026, ale nezanedbáme ani autá, ktoré budeme musieť postaviť dovtedy,“ povedal médiám technický riaditeľ Alpinu Matt Harman. „V oboch továrňach sme zaviedli program na zlepšenie vybavenia a činností – umožnilo to aj rozšírenie kapitálových výdavkov na pôde FIA.“

„Máme dostatočné financovanie, aby sme využili všetky prostriedky, ktoré nám táto zmena umožňuje. Budeme pracovať na tom, aby sa to premietlo do roku 2026. Pomôže to však aj vývoju monopostov v skoršom období,“ povedal Harman, ktorý podotkol, na ktorú oblasť sa zamerala práca na zlepšovaní infraštruktúry Alpinu.

„Zamerali sme sa na simulačné nástroje. Potrebujeme byť chytrí a zlepšiť získavanie správnych odpovedí na ťažké otázky. Zažil som to v tímoch, v ktorých som v minulosti pracoval. Potrebujeme sa zlepšiť v tejto oblasti. Pred tromi rokmi sme spustili náš plán, ktorý sa z môjho pohľadu nijak nezmenil, len ho urýchľujeme. Sme dobre financovaní a máme dostatok ľudí, musíme len skloniť hlavy a pustiť sa do toho,“ vyzval svoj tím bývalý dlhoročný zamestnanec Mercedesu.

Dobrým príkladom stavu infraštruktúry Alpinu je súčasný simulátor. Ten je okolo dvadsať rokov starý a tím ho kúpil z druhej ruky od McLarenu asi pred desiatimi rokmi. Nemôžeme sa preto čudovať, že od nového, ktorý bude nainštalovaný do úplne novej budovy v Enstone, si technické oddelenie stajne veľa sľubuje.

„V roku 2026 bude uvedený do prevádzky,“ povedal Harman. „Je to fantastické vybavenie a naozaj sa naň tešíme. Bude umiestnený v obrovskej budove, ktorá pomôže nášmu vývoju aj v ďalších oblastiach. Som z toho veľmi nadšený.“

„Aj náš súčasný nástroj je veľmi dobrý, ale jeho rozlíšenie a šírka pásma jednoducho nie sú celkom na úrovni. Myslím si, že nový simulátor poskytne jazdcom úplne novú úroveň dôvery v koreláciu dát, čo bude v roku 2026 nesmierne dôležité,“ dodal technický riaditeľ Alpinu.

Súvisiace články

Diskusia