logo F1online.sk

Lambiase spomína na moment, keď si Verstappen uvedomil, že sa musí zmeniť

Max Verstappen a Gianpiero Lambiase
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 12. 2023

Max Verstappen bol v počiatkoch svojej kariéry poriadne kontroverznou postavou. Pre jeho počínanie dochádzalo k početným incidentom a museli sa meniť pravidlá. S vekom, skúsenosťami a nepochybne aj s lepšou technikou sa z neho však stal jeden z najdisciplinovanejších jazdcov. V uplynulom roku mal len dva menšie incidenty a treba povedať, že keď sa už do nejakého súboja dostal, počínal si obozretne. Jeho inžinier Gianpiero Lambiase spomína na dva okamihy, ktoré formovali kariéru jeho pilota.

Verstappen mal počas pôsobenia v Red Bulle len jedného inžiniera. Za tie roky si vybudovali pevný vzťah a v podstate sa navzájom posúvali dopredu. Lambiase preto patrí k najpovolanejším, pokiaľ ide o hodnotenie kariéry holandského šampióna. „Jeho vývoj by sme mohli rozdeliť na dve fázy,“ povedal anglicko-taliansky inžinier.

„Prvá bola na začiatku roka 2018, keď sme zažili pomerne drsnú jazdu v prvých šiestich alebo siedmich pretekoch. Nedokázali sme nič, len do niečoho alebo do niekoho naraziť. Myslím si, že v tom roku došlo k určitému zlomovému okamihu, keď si uvedomil, že sa musí zmeniť, inak pôjdu veci nesprávnym smerom. Od polovice sezóny po zvyšok toho roka bol v porovnaní s Danielom skutočne konkurencieschopný,“ povedal Lambiase.

V prvej polovici sezóny 2018 dosiahla nespokojnosť s Verstappenom vrchol. Možno si spomeniete na Veľkú cenu Číny, keď úplne zbytočne zostrelil lídra šampionátu Sebastiana Vettela, kým Daniel Ricciardo po sérii krásnych predbiehacích manévrov zvíťazil. Obaja sa potom zrazili v Baku a Verstappen nakoniec havaroval v treťom tréningu v Monaku, takže štartoval posledný a opäť sa len prizeral, ako jeho tímový kolega víťazí.

„Vlastne sa začal učiť, že ak chcete bojovať o titul, najprv musíte dokončiť preteky. Myslím si, že dokonalo to zaklaplo v priebehu roka 2020, čo bol druhý zlomový okamih jeho kariéry, keď auto nebolo až také konkurencieschopné ako v nasledujúcej sezóne. Nemohol teda bojovať o titul, ale bol mimoriadne konzistentný. Myslím si, že práve konzistentnosť výkonov mu nakoniec v roku 2021 umožnila vybojovať titul,“ povedal Lambiase.