logo F1online.sk

K vlaku zmien sa pripojil aj Alpine, auto pre rok 2024 bude „zhora dolu“ nové

Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 12. 2023

Mercedes, Ferrari a teraz Alpine. Rok 2024 je poslednou príležitosťou na veľké zmeny a pravdepodobne poslednou príležitosťou dotiahnuť sa na Red Bull. Sezóna 2025 totiž bude venovaná príprave na rok 2026 a novú generáciu monopostov. Konkurenti šampiónov preto plánujú vykonať veľké zmeny.

Máme za sebou prvý polčas, ktorý bol záležitosťou jedného tímu. Pred nami je druhý polčas a posledné dva roky súčasného cyklu pravidiel. Najväčšou otázkou momentálne je, či niekto dokáže zastaviť Maxa Verstappena a Red Bull. Pravdepodobne to nebude tím Alpine, ktorý má dosť svojich problémov, ale mieni napraviť sklamanie, na ktoré sa premenil rok 2023.

„V tomto roku sa nám nedarilo tak, ako tomu bolo vlani s monopostom A522,“ povedal technický riaditeľ stajne Matt Harman, ktorého cituje Motorsport.com. „Myslím si, že rok 2022 bol skvelý. Keď sme priniesli nejaké vylepšenie, zakaždým sme zvýšili aerodynamické zaťaženie auta a tiež ho odľahčili. Výkonnosť sa teda dala zlepšovať.“

„Pri súčasnom zaťažení je to však čoraz zložitejšie a musíte venovať čoraz väčšiu pozornosť detailom. To znamená, že musíme byť opatrnejší pri investovaní našich peňazí. Pre budúci rok tak potrebujeme odomknúť naozaj poriadny kusisko potenciálu a preto bude naše auto zhora dolu nové. Myslím si, že rovnako to bude platiť o všetkých tímoch na rošte, pretože s týmito autami budeme jazdiť dve sezóny,“ skonštatoval Harman.

Už veľmi skoro pred koncom sezóny bolo jasné, že Alpine zostane odsúdený na celkové šieste miesto Pohára konštruktérov. V poslednej tretine sezóny Francúzi prakticky o nič nebojovali. Z pekného (aj keď určite nie skvelého) štvrtého miesta tak spadol tím na šieste.

„Vedeli sme, že tento rok nie sme úplne tam, kde sme chceli byť. Tiež sme vedeli, že náš vývoj sa trochu zastavil pre obmedzenia, ktoré sme mali,“ hovorí Harman. „V takomto bode je lepšie pochopiť vašu situáciu v šampionáte a povedať si, že sa radšej posuniete ďalej. A my sme sa posunuli relatívne rýchlo.“

„Mechanicky sme auto naštartovali v 45. týždni roku 2022. Začali sme teda veľmi skoro. V súčasnosti niečo také robíme pomerne pravidelne, ale v tomto prípade to zrejme bolo ešte skôr než kedykoľvek predtým,“ dodal technický riaditeľ Alpinu.