logo F1online.sk

Prečo podával Gasly v Red Bulle také chabé výkony? Pre zlé načasovanie, vysvetľuje Francúz

Pierre Gasly
© Renault SAS
Tomáš Masár
Tomáš Masár10. 12. 2023

Pierre Gasly bol prednedávnom hosťom podcastu Beyond The Grid a pri tejto príležitosti si zaspomínal na najpodstatnejšie okamihy svojej doterajšej kariéry. Špecificky sa zameral na pôsobenie v štruktúrach Red Bullu, v priebehu ktorého čelil mnohým pozitívnym, ale rovnako tak i negatívnym skúsenostiam.

Začnime tými pozitívnymi. Písal sa rok 2017 a Pierre Gasly si ako čerstvý víťaz šampionátu GP2 robil zálusk na miesto v F1. Red Bull však Francúzovi skrížil plány a poslal ho na rok do japonskej Super Formuly, čo sa, samozrejme, spočiatku stretlo s jazdcovým nepochopením. Počiatočné sklamanie však veľmi rýchlo vystriedal rastúci entuziazmus.

„Moja púť do F1 nebola jednoduchá,“ vyslovil sa v podcaste Beyond The Grid Pierre Gasly. „Poslali ma do Japonska, čo mi vtedy pripadalo tak trochu ako za trest. Nakoniec však bola sezóna v Super Formule jedna z najpríjemnejších a najvzrušujúcejších, aké som kedy zažil,“ prezradil víťaz Veľkej ceny Talianska 2020, ktorý na krajinu vychádzajúceho slnka nedá dopustiť.

„Absolútne sa mi to tam páčilo. S Japonskom som zostal prepojený a každý rok si prajem, aby som tam mohol stráviť tri alebo štyri týždne. Bola to úžasná životná skúsenosť, úžasný šampionát a veľká výzva. Bol som tam pod veľkým tlakom – ale ja tlak milujem – a zároveň v strese. Ničomu som nerozumel, špecificky novému autu. O pretekárskych okruhoch som nemal ani len poňatia, no napriek tomu som sa nezrútil. Ak už nič iné, aspoň som sa zlepšil po jazdeckej stránke,“ poznamenal Gasly.

Po návrate z Japonska si Francúz odkrútil debut v najvyššej motoristickej súťaži, a to vo farbách Toro Rossa. O rok neskôr už pretekal v F1 na „plný úväzok“ a svojimi výkonmi sa postaral o to, že bol hneď vo svojej druhej kompletnej sezóne povýšený do Red Bullu.

Rodák z Rouenu sa však v Milton Keynes dlho neohrial. Po boku Verstappena doslova a dopísmena pohorel a po sérii neuspokojivých výsledkov si bol už po vyše polroku nútený zbaliť kufre, následkom čoho jazdcovo renomé a ego poriadne utrpelo.

Dvadsaťsedemročný pretekár sa síce následne výkonnostne rehabilitoval v AlphaTauri, no s vyhadzovom sa nestotožnil do dnešných dní – keďže naň vraj nejestvoval relevantný dôvod. Pilot Alpinu si podľa vlastného úsudku nepočínal po boku Maxa Verstappena vyložene zle, akurát doplatil na to, že bol v nesprávnom čase na nesprávnom mieste.

„V tom roku som doplatil na to, že Red Bull nepostavil ktovieako dobré auto,“ uviedol dôvod, pre ktorý podával podpriemerné výkony. „Doplatil som len na nešťastné načasovanie, kedy veci jednoducho nefungovali najlepšie,“ uzavrel Gasly.