logo F1online.skF1online.sk

Leclerc verí, že aerodynamický hendikep môže Ferrari pomôcť

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 10. 2020

Aerodynamický hendikep bude mať v budúcej sezóne Formuly 1 úplnú premiéru. Toto nové pravidlo patrí k riešeniam, ktoré majú za cieľ znížiť rozdiely medzi jednotlivými tímami v štartovom poli. Základný princíp spočíva v tom, že sa stajniam, ktoré skončia v pohári konštruktérov nižšie, dovolí využívať aerodynamický tunel a CFD vo väčšom rozsahu, než tým nad nimi.

To by mohlo pomôcť napríklad Ferrari, ktoré sa momentálne nachádza na šiestom mieste pohára konštruktérov. Posun poradím nahor je zatiaľ nedohľadne. Drobnú výhodu to však má, Scuderia bude vďaka novým pravidlám môcť v budúcom roku stráviť vo veternom tuneli viac času. To môže byť výhodné najmä vzhľadom k tomu, že toto obdobie bude kľúčové pre vývoj úplne nových monopostov pre rok 2022 a nasledujúce.

„Myslím, že cieľom tohto pravidla je trochu pomôcť tímom, ktoré majú problémy,“ povedal Leclerc, ktorého cituje portál RaceFans. „A faktom je, že my v súčasnosti problémy máme, takže určite nám to pomôcť môže.“

„Samozrejme by som bol oveľa radšej, keby sme v tejto sezóne mohli bojovať niekde vo vyšších poschodiach celkového hodnotenia, ale je to tak ako to je. Zostáva len veriť, že nám to prinesie aspoň drobnú výhodu a budeme sa môcť vrátiť späť.“

Myšlienku aerodynamického hendikepu podporil aj jeho budúci kolega Carlos Sainz: „Neviem presne, ako konkrétne to bude fungovať pre tímy na treťom, štvrtom alebo piatom mieste, ale plne podporujem pravidlá, ktoré sa snažia zmenšiť rozdiely medzi tímami. Podľa mňa je to pre Formulu 1 tá správna cesta.“

„Nech sa v tomto roku stane čokoľvek, či už budú mať vplyv na výsledky v roku 2021 alebo nie, myslím, že to je pre F1 správne. Preteky budú o to zábavnejšie, čím viac to bude spočívať na pilotoch a nie na ich strojoch,“ dodal Sainz.

Súvisiace články

Diskusia