logo F1online.sk

Keď je kolega váš úhlavný nepriateľ: Ako Ocon ohluchol pri tímovej réžii

Esteban Ocon
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2023

Esteban Ocon a Pierre Gasly boli kedysi veľkými kamarátmi, no to sa v juniorských šampionátoch zmenilo. Svojimi najväčšími rivalmi zostali aj v Alpine, no každý sa aspoň snaží čo najlepšie skryť svoje pokusy zničiť tímového kolegu. Esteban Ocon sa o to v nedeľu pokúsil dočasnou stratou sluchu.

Alpine mal v nedeľu našliapnuté na veľmi slušný bodový zápis. Po 32 kolách v uliciach Las Vegas Pierre Gasly držal piate miesto a Esteban Ocon jazdil tesne za ním na čerstvejších pneumatikách. Na Oconovi však bolo vidieť, že sa nechce len nečinne voziť za svojím krajanom. Útok rozbehol i napriek tomu, že ho stajňa žiadala o zachovanie formácie.

Esteban Ocon to počas rozhovoru pre Sky Sports vykreslil vo veľmi zaujímavých farbách. Prezradil, že príkaz tímu skrátka nepočul. “Bolo to dobré,” okomentoval interný duel s Pierreom Gaslym. “Pierre bol v tom čase na starších pneumatikách. Mne povedali, aby som držal pozície, ale v tom čase som nevedel, že mám držať pozície.”

“Vo vysielačke som začul iba ‘pozície’, pretože keď mi to povedali, tak som bol už uprostred predbiehacieho manévra. Samozrejme, keby ma tím požiadal o to, aby som pozíciu vrátil, okamžite by som to urobil,” tvrdí rodák z Normandie.

Palubné zábery s vysielačkovou komunikáciou však naznačujú, že Ocon presne vedel, čo robí. Príkaz neútočiť na Pierrea Gaslyho totiž prišiel necelých desať sekúnd pred tým, ako sa na cieľovej rovinke dostal na úroveň tímového kolegu. V tejto chvíli upozorňujeme, že na záberoch z F1TV je vysielačka vždy oneskorená o približne sedem sekúnd.

“OK, Esteban, v tejto chvíli chceme, aby si si držal pozíciu. Zatiaľ si drž pozíciu a mysli na manažment pneumatík,” kázal mu vo vysielačke inžinier.

Ocon v tej chvíli na jeho slová nereagoval. Ozval sa až o 40 sekúnd neskôr, keď bol už Gasly bezpečne za jeho chrbtom. “Zopakuješ to?”

A aj keď Ocon takto šikovne obišiel tím, napokon bolo jeho rozhodnutie správne. Pierre Gasly sa v podstate až do cieľa trápil s pneumatikami a postupne sa prepadával. Jeho pád sa zastavil až v cieli, do ktorého dorazil na jedenástom mieste.

Oconove preteky vyzerali úplne inak ako Gaslyho. Po štarte zo šestnásteho miesta sa už po prvom kole ocitol v najlepšej osmičke a napokon zaznamenal najlepší výsledok sezóny, ak nerátame jeho pódium z Monaka.

“Nemal som zrovna najlepší štart. Keď som začal brzdiť, auto začalo ísť bokom. Videl som, ako sa všetci šmýkajú z trate a roztáčajú sa. Získal som tam dosť veľa pozícií. Keď sú podmienky takéto náročné, objavia sa príležitosti a my sme sa ich celkom dobre chopili,” radoval sa Esteban Ocon.

Preteky tak hodnotí s úsmevom na tvári, veď konečne to prišlo. “Veľmi som si to užil. Až dodnes to bola šialená jazda. Nemohli sme si ani vydýchnuť. Máme za sebou šesť ťažkých pretekov, začalo sa to azda v Singapure,” povedal už spokojnejší Francúz. “Incidenty, vypadnutia, na stole sme nechávali veľké množstvo bodov… Dnes sa to konečne zvrtlo. Je super, že sme neprestali veriť, snažiť sa, šli sme naplno. Tím odviedol skvelú prácu vo včerajšej kvalifikácii a aj dnes v pretekoch. Zvládli sme prácu s pneumatikami, čo rozhodlo.”

Ocon prezradil, že keď si v cieli prezeral pneumatiky na jednotlivých monopostoch, tak to vyzeralo, akoby mal Alpine “v porovnaní s ostatnými nové pneumatiky”.