logo F1online.sk

Famin si veľa sľubuje od nového šéfa motorového oddelenia. Binotto sa ním napokon nestal

Pierre Gasly, Alpine zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2023

Renault vyvinul najslabšiu pohonnú jednotku v súčasnej Formule 1. Aj keď to nie je oficiálna informácia, dnes sa s ňou narába ako so všeobecne známym faktom alebo verejným tajomstvom. Motor francúzskej automobilky nepatrí medzi špičku už od roku 2014, keď si súčasná generácia pohonných jednotiek odbila svoju premiéru. Renault však v roku 2026 dostane druhú šancu a v snahe napraviť pošramotenú povesť angažoval nového šéfa motorového oddelenia.

Je trochu paradoxné, že bývalý vedúci motorárne vo Viry-Châtillon Bruno Famin bol povýšený do roly prezidenta Alpinu pre oblasť motoršportu a súčasne aj do roly dočasného šéfa celej stajne. Júlové čistky znamenali, že vedenie technického oddelenia francúzskeho tímu sa poriadne preriedilo. Bez náhrady odišiel hlavný technický riaditeľ Pat Fry a svoju stoličku opustil aj Famin.

Dve najdôležitejšie pozície v technickom tíme tak zostali prázdne. Hovorilo sa, že by si nejaké miesto v Alpine mohol nájsť bývalý boss Ferrari Mattia Binotto, ktorý mal podľa niektorých médií zabrániť práve tomu, aby Renault opäť postavil najslabší motor. Nuž, dnes vieme s istotou povedať, že šéfom motorového oddelenia vo Viry-Châtillon sa stal koncom októbra Eric Meignan.

„Eric je veľmi dôležitá posila pre náš tím,“ povedal dočasný šéf Alpinu Bruno Famin. „Sme radi, že ho môžeme privítať v našej stajni a na motorovom oddelení vo Viry. Myslím si, že tímu toho prinesie mnoho, pretože ide o muža s bohatými skúsenosťami vo Formule 1.“

Toto rozhodne nie je len marketingová fráza. Francúzsky inžinier prichádza do Alpinu z Ferrari, kde strávil tri a pol roka. Scuderia ho pritom ulovila z Mercedesu. Tam pôsobil ako hlavný inžinier Mercedes AMG High Performance Powertrains. Rozhodne teda dobre pozná pohonné jednotky oboch týchto tímov, ktoré boli v posledných rokoch na lepšej úrovni než motor Renaultu.

„Myslím si, že bude výzvou pre tento tím pracovať s takým šéfom, ktorý bude spochybňovať naše fungovanie. Prichádza v tom správnom čase, aby chlapcom pomohol pripraviť lepšiu pohonnú jednotku pre rok 2026. Som si istý, že v spolupráci so zamestnancami vo Viry odvedie dobrú robotu. Už sa pustil do práce a myslím si, že sa veľmi rýchlo zaradí do pracovného procesu,” verí Famin.

Na otázku, či mu Meignanovo vymenovanie uvoľní ruky, aby sa mohol sústrediť na iné aspekty tímu, Famin odpovedal: „Určite áno. Mám toho dosť na práci. Po technickej stránke mi tak bude Eric silnou oporou. Vo Viry máme technicky nadaných ľudí, ale myslím si, že najať technického riaditeľa na plný úväzok pomôže naozaj všetkým.“