logo F1online.skF1online.sk

Ak sa bude hlasovať za skrátenie víkendu, Wolff bude za

Štartové svetlá, virtuálne bezpečnostné vozidlo
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala11. 10. 2020

Skutočne potrebuje Formula 1 až tri voľné tréningy, alebo tímom postačí jeden? Túto otázku otvoril víkend na Nürburgringu, v ktorom sa jazdilo len v 60-minútovom treťom tréningu. Prvá trojka z kvalifikácie by vynechanie piatkového programu privítala a rovnaký pohľad na vec má aj Toto Wolff.

Liberty Media chce do kalendára vtesnať čo najväčší počet veľkých cien, no uvedomuje si, že s víkendovým formátom, ktorý počíta s troma tréningmi, to pôjde len ťažko. Aj kvôli tomu do sezóny zaradila víkend v Imole, počas ktorého sa uskutoční len jeden 90-minútový tréning. Druhým dôvodom bola logistika; presunúť všetko vybavenie z Portugalska do Talianska v priebehu pár dní nie je vôbec jednoduché.

Kým Max Verstappen dvojdňový súťažný víkend v Imole ešte na začiatku augusta označil za “trochu hlúpy”, keď si niečo podobné vyskúšal na Nürburgringu, zmenil názor. Piatkové tréningy budú jazdcom chýbať len v prípade, keď sa objavia vážne problémy s autom.

“V tom prípade ich viete v noci vyriešiť, môžete sa na to pozrieť aj v továrni, popracovať na simulátore a podobne,” vysvetľuje Max Verstappen. “Ale máme veľa tréningov, takže si môžeme dopriať dostatok času na to, aby sme sa nastavili. Keď sme teraz vedeli, že máme len jeden tréning, išli sme naň o čosi intenzívnejšie, než ako by sme šli do prvého tréningu.”

Verstappen tým načrtol aj ďalší problém — veľkú časť piatkových tréningov tímy len presedia v garážach. Hlavne v tom prvom vyčkávajú na to, kým súperi vyčistia trať. Fanúšikovia zatiaľ sedia pred prázdnym okruhom. Toto sa s obmedzením času na tréningy mení, tímy sa musia ponáhľať.

“Počas normálneho víkendu mám pocit, že máme priveľa tréningov,” vyslovil sa Valtteri Bottas, podľa ktorého by ich skrátenie mohlo veľkú cenu oživiť. “Každý si nájde tie svoje nastavenia a optimálne hodnoty. Ak by ale bolo tréningov menej, možno to niektoré tímy a niektorí jazdci zvládnu, ale iní nie. Celkom sa mi to páči.”

Lewis Hamilton súhlasí: “Podľa mňa tu v piatok nemusíme byť, mne to vôbec nevadilo. Do roka nám to ušetrí 22 dní, čo je fajn. Je to potom trochu náročnejšie, ale myslím si, že aj vzrušujúcejšie.”

“Mne osobne sa to tiež páčilo,” pridal sa neskôr do debaty Toto Wolff. “Čím menej tréningov máme, tým menej informácií tímy pozbierajú a tým nepredvídateľnejší môže byť súťažný víkend. Je lepšie vidieť, ktorý tím vie pracovať flexibilnejšie a lepšie sa prispôsobovať, a ktorí jazdci sa vedia rýchlejšie nastaviť na okruh a pochopiť pneumatiky. Ak by sa o dvojdňovom súťažnom víkende hlasovalo, bol by som pripravený ho podporiť.”

Jedným negatívom by bol nedostatok priestoru pre jazdcov z akadémie, ktorí ani teraz nemajú veľa príležitostí skúsiť si monopost Formuly 1. Nuž a pozdávať by sa to nemuselo ani organizátorom veľkých cien. “Museli by sme sa pozhovárať s organizátormi, keďže oni na piatok predávajú lístky. Ale z môjho osobného pohľadu sa mi to páči,” dodal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia