logo F1online.skF1online.sk

Norris si pochvaľuje stíhaciu jazdu aj súboj s “kráľom neskorého brzdenia”

Lando Norris a Daniel Ricciardo
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2023

Nedeľný výkon Landa Norrisa budú osobnosti zo sveta Formuly 1 istotne ospevovať celý tento týždeň. Niet sa čomu čudovať, veď mladý Brit sa dostal zo sedemnásteho miesta na štarte až do prvej päťky a parádnymi manévrami zabával divákov pred televíznymi obrazovkami.

Keď mechanici pred štartom pretekov sňali zahrievacie dečky z pneumatík, zostali sme prekvapení. Lando Norris sa ako jediný rozhodol nasadiť mäkkú zmes. Top tímy to však po štarte zozadu zvyknú robiť presne naopak; obujú najtvrdšie dostupné pneumatiky a stint natiahnu najdlhšie, ako sa dá.

Landovi Norrisovi to však vyšlo, hoci sa v prvých kolách bohvieako nepredieral cez súperov. “Akonáhle sme obuli tvrdú zmes a zbavili sa softov, mali sme veľmi silnú rýchlosť,” poukázal na zlom vo vývoji veľkej ceny. “Bol som však mimo svojej pozície, takže autá okolo mňa neboli tie, s ktorými by som mal pretekať. Bol som oveľa rýchlejší. Prezul som na tvrdé pneumatiky a vyšiel mi undercut na sedem alebo osem áut. To bolo fajn.” Po 30. kole už okupoval ôsmu priečku.

Nasledoval výjazd bezpečnostného vozidla, ktorý prišiel McLarenu celkom vhod. Lando Norris nebol pevne rozhodnutý, či bude pokračovať na tvrdej zmesi až do cieľa, alebo prezuje na novú stredne tvrdú zmes. Nehoda Kevina Magnussena zjednodušila rozhodovanie na papájovom boxovom múriku.

Na druhej strane však Norrisa stála dve priečky, ktoré by si ušetril, keby nezastavil hneď, ale vyčkal na červenú vlajku. Samozrejme, nikto dopredu netušil, ako sa rozhodne riaditeľstvo pretekov.

Neutrálna fáza ako celok však McLarenu pomohla, aj keď len do chvíle, kým nezhasli červené svetlá. “Nemali sme dobrý reštart. Prvý štart bol fajn, ale ten druhý ani nie. Mali sme príliš veľké problémy s teplotami pohonnej jednotky. Pred reštartom som teda nemohol dostať pneumatiky do správneho okna. Trochu som za to zaplatil. Musel som sa vyhnúť aj pár incidentom a na rovinke dosť ubrať,” povzdychol si Lando, ktorý tak dovedna stratil až šesť priečok.

Nevzdal sa však a všetky si vybojoval späť. Bola z toho krásna jazda. “A nebolo to z dvadsiateho miesta na desiate, ale zo štrnásteho na piate,” poukazuje na podstatný rozdiel Norris. “Čelil som Georgeovi, Alexovi, Oscarovi, Danielovi, pár rýchlym a šikovným chlapcom. Dobre som to však zahral, pri predbiehacích manévroch som ich dostal do nepríjemných pozícií. Veľmi rýchlo sa mi podarilo ich predbehnúť. To ma dostalo na piate miesto.”

Lando Norris dostal aj otázku, ktorý manéver si vychutnal najviac. Po krátkom zamyslení sa odvetil, že predbehnutie Daniela Ricciarda, “kráľa neskorého brzdenia”. Pri tomto pomenovaní by sme mali azda použiť zdvojené úvodzovky, pretože Lando to myslel aj trochu uštipačne.

Austrálčana si však vychutnal. Dostal ho presne tam, kam chcel. “Zabrzdil som skôr, ako si asi myslel. Potom začal brzdiť aj on, tak som brzdu uvoľnil a predbehol ho po vonkajšku,” opísal vzájomný súboj s veľmi spokojným výrazom na tvári.

Keď si však bude na pondelňajšom brífingu rekapitulovať víkend, určite ho bude mrzieť pokazená kvalifikácia. Nebyť nej… “Skončil by som na pódiu. Povedal som to už v sobotu — ale čo by bolo keby. Akceptujem to, viem, že potrebujem poskladať všetky kúsky skladačky do seba.”

Súvisiace články

Diskusia