logo F1online.skF1online.sk

Domenicali napísal GPDA ďakovný list, podľa Čoua bol na kolegov „strašidelný pohľad“

Kuan-jü Čou
© XPB/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 10. 2023

Pohľad na predpoveď počasia pred Veľkou cenou USA by obvykle prorokoval veľmi horúci víkend. Po katarskej skúsenosti však budú tridsiatky počas celých troch dní v Austine ako posadiť sa do chladničky. Aj keď bude v Texase naozaj teplo, rozhodne nečakáme, že po pretekoch uvidíme podobné „kostry“ ako v Katare.

Podujatie, ktoré neprinieslo takmer nič dobré, teda až na korunováciu staronového šampióna. Problémy s asfaltom, ťažkosti s obrubníkmi i pneumatikami, dusno, vysoké teploty a nesmierne fyzické vypätie. Na jazdcov nebol po Veľkej cene Kataru vôbec pekný pohľad. Logan Sargeant preteky ani nedokončil a spolu s tímovým kolegom Alexom Albonom skončili v rukách lekárov. Mnohí jazdci označili Veľkú cenu Kataru za najnamáhavejšiu v kariére, dokonca aj starý mazák Fernando Alonso ich zaradil medzi tri z najťažších.

FIA po skončení podujatia oznámila, že vykoná vlastnú analýzu a vydá odporúčania smerom do budúcna. Ozval sa aj predseda Asociácie jazdcov veľkých cien (GPDA) Alex Wurz, ktorý chce hovoriť o chladiacich sedačkách a nutnosti presunúť niektoré horúce komponenty ďalej od kokpitu. Za FOM sa problém vyriešil v podstate sám, keďže Katar sa v budúcom roku objaví v kalendári na prelome novembra a decembra, keď už panuje v tejto krajine omnoho prívetivejšie počasie.

Ozval sa aj šéf Formuly 1 Stefano Domenicali, ktorý poslal jazdcom list. Nebol však otvorený, a tak sme sa o ňom dozvedeli až od pilotov. „Hovorí sa, že GPDA ocenila rýchlu reakciu Domenicaliho a že medzi Stefanom a Alexom Wurzom prebieha dialóg na túto tému,“ uviedol portál Motorsport.com.

V Austine o tom pohovoril aj pilot Alfy Romeo Kuan-jü Čou, podľa ktorého prebiehali v ostatných dňoch určité debaty. „Samozrejme, že sa o tom spoločne diskutovalo, takisto na úrovni GPDA. Mnoho jazdcov vznieslo sťažnosti a padli aj nejaké rady, čo robiť smerom do budúcna,“ povedal čínsky pretekár.

„Netreba zabúdať, že preteky boli zaradené do kalendára neskoro a keď pripadli na túto ročnú dobu, môžete očakávať, že v Katare to nebude dobré. Našťastie, všetci sú zdraví a môžu tento víkend pretekať. Bola to náročná nedeľa a pohľad na pilotov, ako ležia na podlahe v miestnosti jazdcov a snažia sa schladiť svoje organizmy, bol dosť strašidelný pre všetkých,“ povedal Čou.

Mnohí sa možno pýtate, ako asi vyzerá rekonvalescencia po takomto víkende. Pilotom určite pomohlo, že mali po Katare týždeň voľna, ale podľa rodáka zo Šanghaja nie je veľa dôvodov domnievať sa, že by sa niekto nedal dokopy.

„Povedal by som, že to chce nejaké dva alebo tri dni. Necítite sa unavene, len ste trochu mentálne zničený. Veľa sme na to tlačili, predpísaná dĺžka stintov sa postarala o veľký rozdiel, pretože za normálnych okolností manažujete pneumatiky, ale tam sme na to počas celých pretekov tlačili na sto percent, čo s gumami Pirelli nemôžete,“ povedal Čou.

„Samozrejme, že o tom pošleme F1 spätnú väzbu. FOM nám už poslala nejaké listy, ale mám jednoducho pocit, že je lepšie sa týmto situáciám do budúcna vyhnúť. Nechcem tým povedať, že to nezvládneme a nie je to v našich silách, pokojne poďme do toho, ale myslím si, že je to len vystavovanie ľudí riziku bez dobrých dôvodov,“ povedal čínsky pretekár.

Na margo Domenicaliho listu v krátkosti skonštatoval: „Len nám poďakoval za našu trpezlivosť v nedeľných pretekoch, ktoré boli náročné. Nič zvláštne, ale bude sa o tom diskutovať, to je isté.“

Súvisiace články

Diskusia