Horner: Vo Verstappenovej zmluve nie je žiadna klauzula o motore | Magazín F1 - F1online.sk

Horner: Vo Verstappenovej zmluve nie je žiadna klauzula o motore

Christian Horner a Max Verstappen
zdroj: Red Bull Content Pool

Rozhodnutie Hondy odísť z Formuly 1 podľa niektorých zdrojov rozviazalo Maxovi Verstappenovi ruky a otvorilo mu prestupový trh. Christian Horner tieto správy dementuje s tým, že žiadna výstupná klauzula o pohonnej jednotke v zmluve mladého Holanďana nie je.

Max Verstappen sa upísal červeným býkom až do konca roka 2023, no v jeho zmluve mala byť zakotvená garancia toho, že Red Bull bude nasadzovať pohonné jednotky Hondy, čím sa vlastne stane továrenským tímom. Bez Hondy vraj Verstappen môže odísť — aj keď treba dodať, že je otázne, či má vôbec kam.

Christian Horner v rozhovore pre ServusTV odmietol akékoľvek špekulácie o Verstappenovej budúcnosti. “Žiadna taká klauzula v jeho kontrakte nie je. Zmluvy medzi jazdcami a tímom sú neverejné, ale v Maxovom kontrakte určite nie je žiadna klauzula ohľadom motora.”

“Je súťaživý, v tíme sa cíti veľmi dobre a verí programu Hondy,” pokračoval na margo Verstappena, ktorý v posledných týždňoch začal japonského výrobcu kritizovať o čosi ostrejšie. “Myslím si, že aj on vidí, že Honda prinesie motor pre rok 2022 v roku 2021. To je, samozrejme, veľmi povzbudivé. Budúci rok tak spravíme ďalší krok vpred. Teší ho to, nuž a do roka 2022 máme ešte veľa času.”

Red Bull má teraz na výber len z mála možností. Jednou z nich je odkúpiť od Hondy jej pohonnú jednotku a nájsť partnera, ktorý by Red Bullu pomohol s jej vývojom v rokoch 2022 a 2023, teda ešte predtým, ako dôjde k úplnému zmrazeniu tejto oblasti.

Horner je skeptický a nevie si predstaviť, že by sa Red Bullu podarilo prilákať ďalšiu automobilku, ktorá by mu pomohla s vývojom. “Náklady potrebné na to, aby sme v rámci súčasných pravidiel priniesli nového výrobcu motorov, sú proste privysoké.”

“Až do príchodu nových pravidiel, ktoré prídu možno v roku 2026, sa na trhu neobjaví žiaden nový výrobca motorov. Vývojové náklady sú enormne vysoké. FIA a Liberty to musia dostať pod kontrolu. Po stránke šasi odviedli dobrú robotu. Teraz potrebujeme homologizované motory a tiež rozpočtový strop na motory,” načrtol možné riešenie šéf tímu z Milton Keynes.

Ďalšou možnosťou je požiadať o pohonné jednotky niektorého zo zvyšných dodávateľov. V tomto smere vyzerá najrealistickejšie opätovné oživenie spolupráce s Renaultom, hoci najskôr bude treba prekonať pár bariér, ktoré sa ešte pred prechodom k Honde podarilo na oboch stranách postaviť.

Christian Horner tvrdí, že niektoré z týchto bariér sa už zrútili s príchodom nového vedenia na úplnom vrchole automobilky. “Musíme začať uvažovať o našom motorovom partnerovi pre rok 2022, na konci roka potrebujeme mať jasno. Samozrejme, že budeme musieť zvážiť všetky možnosti, ale napokon to bude pán Mateschitz, kto bude musieť rozhodnúť, ako budeme postupovať. Pre nás je dôležité mať dostatočný výkon na to, aby sme v nasledujúcich rokoch vyzvali Mercedes. Rozumiem tomu, prečo ľudia usudzujú, že budeme rokovať s Renaultom. Od nášho rozchodu sa Renault zmenil. Nové vedenie prinieslo čerstvý vzduch a tiež nejaké zmeny. Veci sa hýbu dopredu.”

Možno vás zaujme

Komentáre