Čo čakať od chladného počasia? Môžu to byť šialené preteky, hovorí Ricciardo | Magazín F1 - F1online.sk

Čo čakať od chladného počasia? Môžu to byť šialené preteky, hovorí Ricciardo

Nürburgring, Eifel, Nemecko
zdroj: Twitter/Nurburgring

Letná časť sezóny 2020 je za nami, no i napriek tomu nás ešte čakajú preteky v Európe. Už tento víkend zamierime na nemecký Nürburgring, kde má byť chladno a hroziť bude aj dážď. Daniel Ricciardo si preto myslí, že nás preteky môžu prekvapiť.

Posledná Veľká cena Nemecka na Nürburgringu sa šla v roku 2013 uprostred leta v júli, a tak hrozba nízkych teplôt nerobila nikomu vrásky na čele. Tentoraz sa však teploty budú pohybovať len na hranici desať stupňov, a navyše bude hroziť dážď.

“Podľa predpovede počasia to vyzerá na chlad a vlhko, takže podmienky sa budú dosť líšiť od tých, ktoré sme mali na posledných pretekoch, na ktorých bolo teplo,” hovorí Daniel Ricciardo pred víkendom v Nemecku. “Bude zaujímavé sledovať, ako sa bude auto v takýchto podmienkach správať. Vzhľadom na ročné obdobie by to mohol byť dosť nepredvídateľný víkend, takže mohli by sme sa dočkať šialených pretekov. Uvidíme, ako to dopadne.”

Podľa Christiana Hornera bude dôležité, aby sa tímy nenechali zaskočiť. “Bude to výzva. Raz som tu bol v máji a keď som odhrnul závesy, zbadal som sneh! V minulosti som tu zažil aj situáciu, keď boli preteky zrušené. Môže sa stať čokoľvek. Mohol by to byť pekný jesenný víkend a celý deň by svietilo slnko, ale treba byť pripravený na všetko a vziať si aj zimnú bundu, pretože si myslím, že ju budeme potrebovať.”

Andreas Seidl nečaká, že by tímy mali vážne problémy s teplotami. Poukazuje na fakt, že februárové testy v Barcelone sa konajú v podobných podmienkach a tímy s nimi nemajú veľké problémy.

“Ťažko niečo predpovedať. Myslím si, že veľa bude závisieť od výberu pneumatík a od toho, ako budú fungovať — hlavne, keď bude teplota trate nízka. Všetci stoja pred rovnakou výzvou,” hovorí šéf McLarenu. “Ale v Barcelone testujeme v zime, teploty trate a tiež vzduchu sú tiež pod desiatimi stupňami. Autá jazdia, pretože s tými pneumatikami majú priľnavosť.”

Práve pneumatiky budú kľúčové, tento víkend by sme konečne mali použiť aj tie do dažďa či prechodných podmienok, zdôrazňuje hlavný pretekový inžinier Renaultu Ciaron Pilbeam: “Musíme byť pripravení koncentrovať sa na to, aby sme v suchu prinútili pneumatiky fungovať, a tiež zvážiť, ako a kedy využijeme obmedzené množstvo gúm do dažďa a intermediálnych sád, ak bude cez víkend pršať.”

Možno vás zaujme

Komentáre