logo F1online.sk

Čandhok: Piastri ešte zarobí McLarenu peniaze, ktoré vyplatili Ricciardovi

Oscar Piastri a Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 10. 2023

Keď sa McLaren rozhodol investovať veľké peniaze do Daniela Ricciarda, takmer nikto nepochyboval, že tím získal veľmi rýchleho jazdca, ktorý môže spolu s Landom Norrisom vytvoriť mocný tandem. Bohužiaľ pre partičku z Wokingu, nemálo peňazí napokon museli investovať aj do toho, aby sa Ricciarda nakoniec zbavili. Teraz to však vyzerá, že Zak Brown konečne zaplatil toho správneho Austrálčana, ktorý jeho tímu zarobí nemalý balík.

Nie je žiadnym tajomstvom, že McLaren investoval do Ricciarda nemálo peňazí. Rovnako nie je žiadnym tajomstvom, že množstvo prostriedkov stálo aj jeho vyplatenie spod zmluvy. Rodák z Perthu totiž opustil Woking predčasne, keď ho tím vyhodil po uplynutí dvoch z celkových troch rokov jeho kontraktu.

Zak Brown tak musel investovať nemálo prostriedkov najprv do podpísania, potom aj do odchodu Ricciarda z tímu. Americký biznismen však všetko zachránil pred touto sezónou, keď odvážnym ťahom získal v podstate zadarmo nováčika Oscara Piastriho. McLaren sa na rozdiel od takého Haasu nebál mladého pilota a teraz sa mu táto investícia vypláca. Vyrovnaná jazdecká dvojica totiž môže dostať tím vyššie v Pohári konštruktérov a tým pádom mu aj zarobiť viac peňazí.

„Neviem, koľko museli zaplatiť Danielovi Ricciardovi, aby v ich aute nejazdil, ale určite to bola vysoká čiastka,“ povedal pre Sky Sports bývalý pilot a dnes expert tejto televízie Karun Čandhok.

„Skutočnosť, že Oscar Piastri využíva všetky valce, zbiera body a McLaren vďaka dvom bodujúcim jazdcom čoskoro preskočí Aston Martin v Pohári konštruktérov, znamená, že sa im vráti približne desať miliónov z peňazí, ktoré museli vyplatiť Ricciardovi. Ukazuje sa to teda ako celkom rozumný krok,“ povedal Čandhok.

Ofenzíva Landa Norrisa a Oscara Piastriho pritom ešte neskončila. Aj keď máme do konca sezóny už len päť pretekov, plus dva šprinty, je naďalej v hre posun o niečo vyššie. Strata 79 bodov na Ferrari nie je nedostihnuteľná.

Pre úplnosť však ešte dodajme, že McLaren zatiaľ nepreskočil ani štvrtý Aston Martin, na ktorý stajňa z Wokingu stráca jedenásť bodov, ale to dnes drvivá väčšina verejnosti považuje len za formalitu.

„Tlačia jeden druhého vpred,“ pokračuje na margo jazdeckej dvojice McLarenu Čandhok. „Myslím, že obaja chcú od auta podobné veci, čo je opačná situácia v porovnaní s Ferrari, v ktorom Leclerc a Sainz často nechcú od monopostu rovnaké vlastnosti, takže sú v náročnej situácii z pohľadu porovnania nastavenia a vývoja auta.“

„V Red Bulle vidíme niečo podobné. Christian Horner prvýkrát verejne priznal, že Red Bull nemá dvoch vyrovnaných jazdcov ako McLaren alebo Mercedes, čo je veľký zlom,“ hovorí bývalý pilot F1.

„Oscarove výkony boli podľa mňa po celú sezónu pôsobivé. Iste, po nasadení vylepšení v Rakúsku to bolo očividnejšie. Nad jeho pretekovým tempom zostávali visieť otázniky. V Suzuke stratil na Landa okolo dvadsať sekúnd, ale v Katare sa mu niečo podobné už nestalo,“ dodal Čandhok.