Pérez vyzeral v Katare ako amatér: Šokujúci a strašný víkend, priznal Horner
So Sergiom Pérezom to ide poriadne z kopca. Mexickému pretekárovi nevyšlo v Katare vôbec nič, absolvoval dve kvalifikácie a dvoje pretekov a domov sa vracia s jediným bodíkom za desiate miesto, o ktorý sa triasol do posledného kola. V Katare sa na Checa naozaj ťažko pozeralo a tento negatívny trend nie a nie skončiť.
Pérez pôsobil v Katare ako úplný amatér. V piatkovej kvalifikácii vypadol už v Q2 pre porušenie traťových limitov, do sobotného rozstrelu sa kvalifikoval na nevýraznom ôsmom mieste a jeho šprint predčasne ukončila kolízia, ale verte či nie, to najhoršie ešte len malo prísť.
Na štart Mexičan zvolil tvrdé pneumatiky a v úvodnom stinte sa nesmierne trápil, čo po pretekoch vysvetlil nasledovne: „Bol to naozaj ťažký večer. Štart na tvrdých pneumatikách nám veci naozaj skomplikoval, zvlášť počas výjazdu bezpečnostného vozidla sme nedokázali zahriať gumy, takže sme po reštarte strácali pozície a nedokázali sa dostatočne rýchlo posúvať dopredu.“
„Nemohol som zahriať pneumatiky. Po štarte vyšiel na trať safety car. Keď som konečne dostal do gúm nejakú teplotu, museli sme zastaviť, pretože sa nám minuli kolá. Boli to veľmi náročné preteky a nešlo to ideálne, vlastne nie len preteky, ale celý víkend. Máme teda čo preskúmať,“ povedal Pérez.
Zaseknutý za Alfou Romeo Kuan-jü Čoua, ktorého nakoniec neporazil, nedokázal Pérez postupovať dostatočne rýchlo. Aj po prezutí na stredne tvrdé pneumatiky jeho trápenie pokračovalo. Checo sa skrátka nedokázal zmestiť na trať. Podľa našich prepočtov prekročil bielu čiaru dokopy šesťkrát a dostal tri päťsekundové penalizácie. Pre porovnanie, jeho tímový kolega Max Verstappen neprekročil traťové limity ani raz.
Pérez tak zbytočne strácal čas, ale nejaké body predsa len mohol získať. V závere sa ocitol v trojsúboji so Strollom a Gaslym (ten mu v porušovaní traťových limitov v Katare zdatne sekundoval). Mexičan napokon využil prevahu svojho Red Bullu, posunul sa dopredu a v úplnom závere predbehol aj Kuan-jü Čoua, ale dlho sa pred ním neudržal. Po pretekoch totiž prišiel v poradí tretí päťsekundový trest, ktorý znamenal pád na desiate miesto, len 1,4 sekundy pred Lanca Strolla.
„Ak mám byť úprimný, tak z kokpitu je to veľmi ťažké odhadnúť. Je to však rovnaké pre všetkých. Mal som skrátka odviesť lepšiu prácu,“ povedal Pérez, ktorý predsa len naznačil, že v niečom je jeho situácia odlišná.
„V Rakúsku sa stalo niečo podobné. Sedím v aute príliš nízko. Pravdepodobne mi to trochu sťažilo život, hlavne keď na poslednú chvíľu zmenili umiestnenie traťových limitov,“ priznal Pérez.
Nepríjemným otázkam čelí aj jeho šéf Christian Horner, ktorý sa snaží Mexičana brániť, ale zároveň nevyzerať hlúpo. Všetci máme oči a vidíme, že Pérez sa priam katastrofálne trápi.
„Bol to trochu šokujúci a strašný víkend, nehoda v sobotu a potom tri penalizácie v pretekoch. Keď sa pozriete na jeho čas, tak bez tých trestov by bol oveľa vyššie (v skutočnosti by sa umiestnil iba na ôsmom mieste tesne pred Valtterim Bottasom, pozn. red.). Je to premárnená príležitosť posilniť vedenie pred Lewisom, ktorý tu nebodoval,“ povedal po pretekoch šéf Red Bullu pre televíziu Sky.
„Musíme ho dostať do formy z úvodu sezóny. Vieme, že to v sebe má. Nemyslím si, že v aute sa niečo fundamentálne zmenilo. Môžete vidieť, že upadol trochu do negatívnej špirály, musí to zastaviť, reštartovať a využiť tieto dva týždne, aby sa v Austine vrátil ofenzívne naladený,“ dodal Horner.
Na roku 2023 ani tak nezáleží, veď Red Bull má náskok, ale čo budúca sezóna? Pozrite sa na ostatné tímy. Keď sa im podarí priblížiť, Max Verstappen bude odrazu v bitke s vyrovnanými jazdeckými dvojicami Mercedesu, McLarenu a Ferrari úplne osamotený.
„Ostatné tímy pracujú vo dvojiciach, aj keď to občas prináša konfrontáciu medzi tímovými kolegami, ale Mercedes má vyrovnanú jazdeckú dvojicu, Ferrari má vyrovnanú jazdeckú dvojicu, Oscar odvádza ako nováčik veľmi dobrú prácu a medzi ním a Landom je to vyrovnané. Presne to veľmi potrebujeme od Checa, aby sa dostal práve do tohto okna, ani nie tak v tomto roku, ale hlavne v budúcom,“ povedal Horner.