logo F1online.skF1online.sk

Sainz chce od nového auta „odlišné charakteristiky“, Leclercovi sa pozdáva vytýčený smer

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 10. 2023

Sezóna 2023 nenaplní očakávania Ferrari, a tak prinesie rok 2024 ďalší pokus. Veľmi rýchlo sa ukázalo, že pokračovanie s minuloročným konceptom nebol dobrý nápad a Ferrari začalo s prestavbou monopostu SF-23. Tá vyvrcholí v Bahrajne na jar budúceho roku. Aké bude nové Ferrari?

Každý pilot by chcel od svojho auta niečo iné, niekto chce nedotáčavosť, niekto pretáčavosť, niekto stabilitu na brzdách, ale každý chce skrátka rýchlosť. Ferrari už načrtlo, že v roku 2024 príde s niečím odlišným, ale najdôležitejšie budú stopky, ktoré nikdy neklamú.

„Počas víkendu na Monze sme sa veľa naučili, najmä o našich slabinách. Po skončení víkendu sme pochopili viac vecí, ktoré nám pomôžu,“ povedal pilot Ferrari Charles Leclerc.

„Počas posledných podujatí sme sa naučili dobré veci. Nie som si istý, či sme našli všetko, aby sme znížili stratu na Red Bull, ale určite je to krok správnym smerom, najmä pri návrhu budúcoročného auta, čo je pozitívne.“

„Je to nesmierne dôležité a je veľmi dobré, že sme tieto veci pochopili ešte pred koncom sezóny. Čaká nás pár pretekov, takže stále máme priestor na to trochu zatlačiť,“ hovorí monacký pretekár.

„Urobili sme dobrý krok vpred. Bolo by ľahké povedať, že už rozumieme všetkému. Čím viac sa toho naučíme, tým lepšie. Môžeme si vďaka tomu doplniť ďalšie detaily pri vývoji budúcoročného auta, ktoré bude veľmi odlišné od tohtoročného.“

„Všetko, čo sme sa v tomto roku naučili, nás však utvrdzuje v tom, že pre rok 2024 sme urobili správne rozhodnutie,“ dodal Leclerc.

Jeho tímový kolega Carlos Sainz sa v jesennej fáze sezóny dostal do nevídanej formy. Španielovi sa podarilo prinútiť monopost SF-23 fungovať tak, ako sa mu páči a prispôsobiť ho svojmu jazdeckému štýlu.

Ferrari malo v tomto roku problémy so stabilitou monopostu, degradáciou pneumatík i konzistenciou. Práve široká škála slabín a nedostatkov znamená, že tifosi veria v úplne nový začiatok s úplne novým autom v roku 2024.

„Dúfam, že budúcoročný monopost bude mať celkom odlišné charakteristiky a príde tak trochu nový začiatok,“ povedal Sainz. „Súčasné auto nám z času na čas spôsobovalo bolehlav. Je však pravda, že v kvalifikáciách na niektorých okruhoch bolo na pneumatikách C5 veľmi rýchle.“

„Stále však platí, že ani v Singapure nebola degradácia pneumatík z našej strany nič extra. Pri práci s gumami máme stále slabiny, ktoré musíme vyriešiť.“

„Dúfam, že budúcoročné auto so sebou prinesie aj širšie pracovné okno a príležitosť zaútočiť nielen za určitých okolností, ale hlavne v pretekovom tempe,“ dodal Sainz.

Súvisiace články

Diskusia