logo F1online.skF1online.sk

Horner vidí na Pérezových pretekoch jediné pozitívum: Aspoň si už odpykal ten trest

Sergio Pérez a Kevin Magnussen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala24. 9. 2023

Ak by Formula 1 okrem jazdca dňa hľadala aj neboráka dňa, Sergio Pérez by toto ocenenie získal s absolútnym prehľadom, v tejto sezóne už niekoľkýkrát. V priebehu slabých pätnástich kôl sa ocitol v toľkých problémoch, že sa boxovému múriku až zatočila hlava. Christian Horner pripúšťa, že jeho preteky mali jediné pozitívum. Nepostaral sa však oň Sergio Pérez.

Tak si to v rýchlosti zosumarizujme: Pérez hneď na štarte kolidoval s Lewisom Hamiltonom. Keď s poškodeným predným krídlom mieril do boxov, počas výjazdu bezpečnostného vozidla predbehol Fernanda Alonsa a dostal päťsekundový trest. Následne v jedenástej zákrute trafil Kevina Magnussena, za čo si vyslúžil ďalšiu päťsekundovú penalizáciu.

Už cestou do boxov bolo z palubných záberov vidieť, že zavesenie pravého predného kolesa nie je v poriadku. Keď ho tím vyslal na trať s novým predným krídlom, aj Pérezovi bolo nad slnko jasnejšie, že takto nebude môcť pokračovať.

Cestou tak ešte stihol nahnevať Landa Norrisa, ktorý pre jeho pomalú jazdu spôsobenú poškodeným riadením stratil viac než šesť sekúnd. Keď s takýmto autom odstúpil a mal si už konečne vydýchnuť, na trať sa musel vrátiť zas a odpykať si svoju penalizáciu, aby ho aspoň v Katare nestrašila. To všetko zažil v priebehu pätnástich odjazdených kôl…

“Dnes to boli preňho šokujúce preteky. Celé sa to začalo nanič. Cestou do prvej zákruty zostal tak trochu prišpendlený, bolo to preňho nešťastné,” rekapituluje Christian Horner, ktorého sa novinári pýtali na to, ako sa Mexičanove preteky vymkli spod kontroly. “Potom utrpel poškodenie predného krídla po kontakte s Lewisom. Cestou za bezpečnostným vozidlom predbehol Fernanda a dostal ďalší trest.”

“Na trať vyšiel s priveľkým optimizmom a pravdepodobne z frustrácie sa pokúsil predbehnúť Magnussena,” pripomenul incident, po ktorom si opäť poškodil auto. “Bolo z toho ďalšie zničené predné krídlo a takisto narušené riadenie.”

Stojí preto za zamyslenie, či FIA konala správne, ak Péreza vôbec pustila na trať. Z pretekov predsa neodstúpil bezdôvodne, ale na následky poškodenia. Púšťať na trať monopost, ktorý nie je z hľadiska bezpečnosti v poriadku, je skrátka hazard. Dávka opatrnosti by určite bola namieste. Na druhej strane je však možné, že si to riaditeľstvo pretekov s tímom vopred odkomunikovalo a vedelo, do čoho sa púšťa. Pérez totiž v druhom sektore zajazdil svoje osobné maximum, takže určite nekrivkal podopierajúc sa dvomi barličkami.

“Z dnešného dňa sa nám podarilo získať len jednu dobrú vec, a síce, že si do nasledujúcich pretekov v Katare neprenesie túto penalizáciu,” predsa len našiel nejaké pozitívum Christian Horner, hoci ho v garáži musel hľadať pod mikroskopom.

Súvisiace články

Diskusia