logo F1online.sk

Technická direktíva je podľa Hornera opodstatnená: Niektoré tímy majú gumové nosy

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 9. 2023

Flexibilita krídel je opäť na pretrase. V roku 2021 sa táto téma riešila absolútne verejne. V tejto sezóne sa takmer výhradne špekuluje a oficiálnych vyjadrení je pomerne málo, ale je zrejmé, že v padoku to opäť pulzuje flexibilitou. Každý sa tvári, že jeho sa nová technická direktíva netýka, ale keby to bola pravda, FIA by to predsa nemusela riešiť.

Veľa sa v tejto súvislosti hovorilo o Aston Martine, ktorý vraj veľmi pokrokovými spôsobmi hľadal medzierky v pravidlách. Práve toto mal byť dôvod, prečo sa tím po intervencii FIA v prostrednej časti sezóny výkonnostne prepadol.

V Astone si však vraj nedali pokoj a pokračovali napriek zásahom FIA, ktorá chce opäť zakročiť ráznejším spôsobom. Od Veľkej ceny Singapuru začne platiť nová technická direktíva. Všetko sa prepiera v médiách a oficiálnych správ je málo, ale najnovšie zásahy FIA môžeme potvrdiť s istotou.

Fanúšikov, samozrejme, veľmi zaujíma, koho to ovplyvní najviac. Automaticky sa natíska, že by to mohol byť ďalší spôsob (historicky určite nie prvý), ako spomaliť dominantný Red Bull. Problém však je, že každý tím vyslovene popiera, že by sa ho nová technická direktíva týkala. Ak by to bola pravda, nové predpisy by nikdy nevznikli.

Antifanklub Red Bullu by sa teda nemal tešiť. Christian Horner novú technickú direktívu dokonca privítal. „Nás sa to netýka,“ vyhlásil. „Videli sme však, ak to tak môžem povedať, niekoľko gumených nosov. Uvidíme teda, ako sa to vyrieši v Singapure.“

Boss McLarenu Andrea Stella zašiel ešte ďalej a prehlásil, že nové predpisy jeho tímu dokonca pomôžu. „FIA má množstvo informácií a pri skúmaní áut vidia, čo ostatné tímy nevidia. Sú viac ako spôsobilí to riešiť, takže stopercentne dôverujeme ich úsudku. Ak si myslia, že je čas vydať technickú direktívu, tak na to majú dobrý dôvod.“

„Ak mám byť úprimný, nás to veľmi netrápi. Berieme to pozitívne. Ak mala FIA pocit, že je to potrebné, znamená to, že majú čo sprísniť. Pre náš tím je to podľa mňa dobrá správa,“ povedal Stella.

Do tretice sa absolútne stoicky vyjadril na túto tému aj boss Ferrari Frédéric Vasseur. „Ak sa FIA rozhodla vydať technickú direktívu, musíme im dôverovať, pretože pravidlá zrejme neboli dosť jasné. V tomto smere dôverujeme Medzinárodnej automobilovej federácii.“

Stopercentná dôvera FIA a každý tím do bodky dodržiava pravidlá? Tak tomu neverí absolútne nikto. Počkajme si a uvidíme, či nám Singapur, ale hlavne ďalšie okruhy, na ktorých môže flexibilná aerodynamika priniesť výhodu, ukážu odlišný obraz.

Súvisiace články