logo F1online.sk

Hamilton bol výnimočne na simulátore, nič extra mu to vraj neprinieslo

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala12. 9. 2020

Lewis Hamilton patrí k jazdcom, ktorí sa simulátoru oblúkom vyhýbajú, pokiaľ je to možné. Pred pretekmi v Mugelle sa doňho ale posadil, keďže ide o trať, ktorú vôbec nepoznal. Aj napriek tomu mal v piatok a ešte aj v sobotu problémy, čo zrejme prispelo k tesným výsledkom v kvalifikácii. Bottas stratil len pár stotiniek.

Britský pretekár napokon získal pole position, ale významne mu pomohol Renault Estebana Ocona. Prvú pole position z VC Toskánska si tak odnáša Lewis Hamilton, pilot, ktorý je v Mugelle prvýkrát v živote.

“Myslím si a aj v minulosti som mal vždy pocit, že obyčajne je učenie sa okruhu mojou silnou stránkou a zvládam to rýchlo,” vyslovil sa Lewis Hamilton po sobote, podľa ktorého to ale tento víkend nebolo ono. “V tomto prípade som šiel na simulátor, čo nikdy nerobím. Nemám pocit, že by mi to nejako významne pomohlo.”

“Dostať sa až sem mi dalo veľa práce,” pokračoval na margo kvalifikačného pódia. “Ten tlak bol neuveriteľne veľký. Mal som problémy nájsť v niektorých sektoroch limit. Valtteri bol v istých oblastiach na míle predo mnou. Samozrejme, že tlak bol vyšší ako kedykoľvek inokedy. Keby som neodviedol takú prácu, tak by som nezískal ani tento výsledok, ktorý nakoniec máme.”

Lewis Hamilton je známy tým, že pred kvalifikáciou a hlavne počas nej ešte niečo dokáže nájsť. Tentoraz sa mu to podarilo len čiastočne. Ktovie, aký čas by zajazdil Valtteri Bottas nebyť predčasného konca jeho jázd?

“Musíte sa pozrieť na neuveriteľné množstvo detailov,” vysvetľuje, ako sa mu vždy darí pred sobotou zlepšiť, Hamilton. “Včera v noci som rozobral na drobné v podstate každú jednu zákrutu a každý sektor. Snažil som sa naozaj vyladiť tie nastavenia. Ako pretekár vidíte veľmi tenkú hranicu medzi tým, či máte pretáčavé alebo nedotáčavé auto a či ste na istých miestach na hrane. Môžete byť na hrane v jednej zákrute, ale nie v ostatných, napríklad.”

“Potrebujete naozaj dobre pochopiť, či máte dobrý balans a potom vedieť, o čo žiadať a čo vám bude treba, keď sa budete blížiť k tej hranici. Musíte predpovedať, čo bude robiť vaše auto. Je to celá veda.”

“Preto mám voči všetkým týmto jazdcom taký rešpekt, pretože nejde tu len o schopnosť jazdiť, ale tiež veciam rozumieť a byť aj inžinierom. Musíme pracovať s týmito géniami, ktorý narábajú s číslami ako nikto iný. My musíme byť schopní to robiť na trati,” zhrnul svoje myšlienky Hamilton.

Súvisiace články