logo F1online.sk

Moja najhoršia kvalifikácia vôbec, sype si popol na hlavu Stroll

Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár2. 9. 2023

Výkonnostné manko Lanca Strolla na Fernanda Alonsa je… priepastné. Zatiaľ čo Španiel má po trinástich veľkých cenách na konte 168 bodov, Kanaďan len 47. Kým 42-ročný matador vystúpil na pódium dovedna už sedemkrát, 24-ročný mladík v aktuálnom ročníku ani raz. Kdežto aktuálne tretí muž šampionátu sa v kvalifikácii zakaždým umiestňuje v Q3, rodák z Montrealu častokrát nepostúpi ani do jej druhej časti. A tak tomu bolo aj tentokrát.

Na začiatok je fér povedať, že kvalifikačná rýchlosť Aston Martinu v Monze nebola zrovna okúzľujúca. Ale umiestniť sa s jedným z najlepších monopostov súčasnej sezóny na úplne poslednom mieste? Páni.

Lance Stroll si na začiatku ročníka získal sympatie mnohých z nás. Po tom, čo si na bicykli zlomil obe zápästia, zaťal zuby a s určite nemalými bolesťami odjazdil preteky v Bahrajne, kde zaznamenal solídny výsledok.

Odvtedy však akoby to šlo s Kanaďanom dolu vodou. Až na určité svetlé výnimky, ktorých bolo v posledných niekoľkých mesiacov naozaj len pár, sa vyložene trápi a aj pred reflektormi novinárov pôsobí dojmom: „Dajte mi pokoj, nebaví ma to, mám toho dosť.“

Inak tomu žiaľ nebolo ani v sobotu, keď sa pod sprchy porúčal už po Q1. Namiesto toho, aby však chlapsky vzal neúspech na svoje plecia, hľadá príčiny tradične všade-možne, len nie v sebe.

„Dnes to bolo zložité,“ uviedol Stroll. „Necítil som žiadnu priľnavosť v aute, nie som si istý, že to bolo zapríčinené tým, že som včera dokopy nič neodjazdil [keďže Strolla v prvom tréningu nahradil Felipe Drugovich, pozn. red.] alebo som sa proste [tento víkend] nechytám. Musím sa pozrieť na to, čo sa vlastne stalo, ale áno, nazdávam sa, že ide o moju doposiaľ vôbec najhoršiu kvalifikáciu. Neviem, čo sa stalo.“

Stroll je však presvedčený, že jeho sobotné problémy neboli spôsobené len nedostatočným piatkovým zapojením, ale vraj „zvláštnym správaním sa auta.“ „Je pravdou, že som včera vôbec nejazdil, ale domnievam sa, že dnes sa s autom dialo niečo nepochopiteľné, na čo sa určite musíme pozrieť.“

Počas tohto víkendu sa opäť raz testuje alternatívny kvalifikačný formát, keď sú piloti v Q1 nútení nasadiť tvrdé pneumatiky, v Q2 stredne tvrdé a v Q3 mäkké. Stroll však odmieta, že by za jeho nezdar niesla zodpovednosť samotná tvrdá zmes, s ktorou si v prvej časti kvalifikácie zrovna neporozumel.

„Všetci useli nasadiť tvrdé pneumatiky,“ poznamenal. „Mäkké pneumatiky sa v treťom voľnom tréningu javili byť oveľa lepšie ako tvrdé, ale zdá sa, že v kvalifikácii boli všetci schopní jazdiť lepšie časy  na tvrdej sade ako na mäkkej v FP3. Neviem preto, čo sa stalo,“ zakončil.

Z dnešnej kvalifikácie nie je dvakrát nadšený ani Fernando Alonso. Naproti svojmu mladšiemu náprotivkovi však vyložene nesklamal a pravdepodobne len odhalil, ako na tom Aston Martin na vysokorýchlostných okruhoch momentálne je.

„Dnes to nebola naša najlepšia kvalifikácie, keďže sme skončili až na desiatom mieste,“ nechal sa počuť najstarší pretekár na štartovom poli. „I tak sa nám ale podarilo dostať sa do Q3 čo znamená, že zajtra môžeme zabojovať o body. Zdá sa, že dnes sme podali lepší výkon v prvej a druhej kvalifikácii než v tretej, v ktorej sme sa na softoch trápili.“

„Za dnešok sa však neudeľujú žiadne body a naša sila spočíva v pretekovom dianí. Verme, že zajtrajšie preteky budú nezvyčajné. Budeme sa snažiť využiť všetky príležitosti, ktoré sa nám naskytnú,“ dodal Alonso.