logo F1online.skF1online.sk

Piatky budú naďalej venované testom a experimentom, znie z Ferrari

Carlos Sainz
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2023

Pre fanúšikov Ferrari je určite dobrou správou, že v súčasnosti už v Maranelle naplno beží vývoj nového monopostu pre rok 2024. Aj keď ešte majú o čo bojovať v Pohári konštruktérov, tak slovami Enza: „Keď ste druhí, tak ste vlastne prví porazení.“ Podľa Carlosa Sainza je dôležité sa vo zvyšku sezóny čo najviac naučiť.

V Zandvoorte zástupcovia Ferrari priznali, že piatkové tréningy venovali experimentom s nastavením auta. Tieto možno nepomohli príprave na sobotné a nedeľné boje v kvalifikácii a v pretekoch, ale pre tím mali oveľa väčší význam z dlhodobého hľadiska.

Rovnako tak ústami šéfa pre šasi Enrica Cardileho tím potvrdil, že definitívne zavrhol túto vývojovú cestu. Nové Ferrari nebude evolúciou toho súčasného, ale úplne nový projekt, čo jazdci určite vítajú, keďže sa s nepredvídateľnosťou monopostu SF-23 obaja veľmi vytrápili.

„Nechápte ma zle, bitka v Pohári konštruktérov s Mercedesom a Aston Martinom pokračuje,“ odpovedal Carlos Sainz na otázku, či podporuje rozhodnutie tímu presmerovať svoje úsilie na rok 2024. „My naďalej veríme, že ak odvedieme perfektnú prácu, môžeme v tejto bitke uspieť. Faktom však je, že potrebujeme tieto tréningy využiť a neustále skúšať rôzne veci.“

„Myslím si, že už plne rozumieme, čo potrebujeme od budúcoročného auta, aké charakteristiky od neho žiadame a v akom okne s ním chceme operovať.“

„Či dokážeme tento cieľ úplne naplniť je ďalšia otázka. V súčasnosti sa plne sústredíme na našu prácu na simulátore, vo veternom tuneli a vo voľných tréningoch. Dopriavame si čas na experimentovanie, aby sme sa uistili, že pred novou sezónou nič nezanedbáme. Okrem toho, čaká nás niekoľko špecifických okruhov, na ktorých sa oplatí experimentovať a môžete sa veľa naučiť,“ dodal Sainz.

Možno by ste si mysleli, že najlepším nástrojom na vývoj a experimentovanie budú testy v reálnom svete na trati. Opak je však pravdou. „Na konci dňa sú pre vás najlepšími nástrojmi simulácie, simulátor a veterný tunel. Na trati len poskladáme dokopy kúsky, ktoré to podľa nás zlepšia, ale ťažko sa to meria.“

„Zakaždým jazdíme na odlišnej zmesi pneumatík, čo maskuje výsledky testov. Musíme plne dôverovať našim procesom, simuláciám a spätnej väzbe od jazdcov. Je nám jasné, čo chceme od budúcoročného auta. Teraz to musíme poskladať dokopy a postaviť lepší monopost,“ povedal Sainz.

Súvisiace články

Diskusia