logo F1online.skF1online.sk

McLaren nasadí posledné vylepšenia, budúcoročné auto smeruje do nového veterného tunela

Andrea Stella
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2023

Jedno z najväčších sklamaní sezóny je napokon jedným z najpríjemnejších prekvapení. V tíme možno ani sami nečakali, že sa im podarí takýto skok, ale rozhodne si nemyslia, že v najlepšom treba prestať. Na jesennú časť sezóny chystá McLaren podľa slov svojho šéfa ďalší balík vylepšení.

Na druhej strane, tímy zvyknú zahmlievať, čo majú vlastne v druhej polovici sezóny za lubom. Taký Toto Wolff už prezradil, že ich vývoj prakticky skončil. V McLarene vraj chcú ešte chvíľu pokračovať, aj keď je veľmi otázne, do akej miery ide len o „dobiehanie“ tohtoročného vývoja a koľko zdrojov už alokovali na nové auto.

Šéf stajne Andrea Stella však počas belgického víkendu priznal, že vylepšenia nasadí McLaren aj na jeseň. „Pracujeme na evolúcii zavedených konceptov v období po letnej prestávke,“ priznal. „Čaká nás ďalšie kolo zmien karosérie a podlahy. Ak sa všetko podarí, určite sa to pokúsime priniesť na jedno z podujatí krátko po letnej prestávke.“

Vylepšenia nasadené v Rakúsku a Británii znamenali obrovský pokrok – možno ešte väčší, než v tíme sami očakávali. Stella však vyzýva, aby všetci zostali nohami pevne na zemi. Nikde nie je napísané, že aj ďalšie upgrady McLarenu budú dokonale fungovať.

„Myslím si, že do značnej miery chápeme, ako fungoval posledný balík. Nejde nám však o prosté milimetre, ale o koncepčný vývoj. Pri práci na aerodynamickej koncepcii čelíte určitej neistote. Dôkazy dostanete až vo chvíli, keď tieto veci otestujete priamo na trati, pretože aj keď získate vo veternom tuneli a na CFD dobré dáta, vždy s vašimi znalosťami balansujete trochu na hrane. Myslím si, že to platí rovnako aj pre ostatných,“ povedal Stella.

Toto všetko sa bude odohrávať na pozadí prác na novom monoposte pre rok 2024, ktorý už budú inžinieri vyvíjať v novom veternom tuneli vo Wokingu. Možno je to len symbolický predel, ale pre tento tím veľa znamená.

„Keď opustíme tunel Toyoty, skončí naša práca na starom aute. Tohtoročný monopost nebudeme testovať v novom veternom tuneli. Mnohé veci, na ktorých pracujeme s tohtoročným monopostom, však budú relevantné aj na budúci rok. Veterný tunel však poslúži len na vývoj nového modelu,“ povedal Stella.

Súvisiace články

Diskusia