logo F1online.sk

Prečo prišli čistky v Alpine? Jednoducho sme neboli spokojní, priznáva Famin

Bruno Famin
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2023

Keď ste zamestnancom Alpinu, šťastena môže byť veľmi vrtkavá. Keď vedenie po 34 rokoch práce vyhodilo Alana Permana (okamžite ho vraj s pracovnou ponukou kontaktoval mocný Red Bull), tak je zrejmé, že v Enstone nemá nikto nič garantované. Najjednoduchšia otázka znie: prečo?

Vysvetlí nám to nový (a dočasný) šéf stajne Bruno Famin, ktorý je priam symbolom vrtkavého šťastia v tomto francúzskom tíme. Aj keď šéfujete motorovému oddeleniu, ktoré (hoci za veľmi nepriaznivých okolností) vyvinie a postaví najslabší motor na rošte, stále sa môžete stať viceprezidentom celej spoločnosti aj dočasným šéfom stajne.

Jeho bývalý podriadený Otmar Szafnauer ešte na Veľkej cene Maďarska vyjadril pred novinármi nádej, že mu šéfovia poskytnú sľúbených sto veľkých cien, na ktorých sa pri jeho príchode údajne dohodli. Už o týždeň neskôr sa v Spa dozvedel, že dostal výpoveď.

Na sobotnej tlačovej konferencii šéfov tímov ho nahradil jeho dočasný nástupca Bruno Famin, ktorý sa musel tváriť, že všetko je v poriadku, ale príliš veľký dojem neurobil.

„Výsledky celkom jednoznačne nenaplnili naše očakávania,“ prehlásil stroho na margo „masakra“ vo vedení stajne počas belgického víkendu. „Nepadla zhoda v otázke časového rámca, ktorý potrebujeme pre dosiahnutie požadovanej výkonnosti. Nie sme tam, kde by sme chceli byť.“

Tieto slová sa dokonalo zhodujú s tvrdením Otmara Szafnauera, podľa ktorého „nemôžete oplodniť deväť žien a dúfať, že o mesiac sa vám narodí dieťa“. Paradoxné pritom je, že Alpine pre vlastnú netrpezlivosť vyhodil všetkých šéfov a v dôsledku toho bude s novým manažmentom čakať na úspech ešte dlhšie, pretože takto to jednoducho funguje vo Formule 1.

„Minulý rok sme skončili na štvrtom mieste. Vieme, že traja najlepší sú veľmi silní, ale naším cieľom bolo udržať si štvrté miesto a možno sa o niečo priblížiť k tretiemu. Nie sme teda tam, kde by sme chceli.“

„Budeme tvrdo pracovať so všetkými chlapcami v Enstone a s chlapcami z Viry-Chatillon, aby sme z nášho auta vyťažili čo najviac,“ sľúbil Famin.

Nový šéf zároveň nezabudol poďakovať bývalým podriadeným za ich prácu, aj keď s jej výsledkami nepanovala spokojnosť. „Sú to skvelí ľudia. Naozaj im ďakujeme za všetko, čo odovzdali tímu. Pre Alana to bol naozaj dlhý čas – strávil v Enstone 34 rokov. Spoločne s Otmarom sme vlani vybojovali štvrté miesto, čo bol dobrý úspech.“

„Nepanovala však medzi nami zhoda, za aký čas budeme schopní dosiahnuť požadovanú výkonnosť. Spoločne sme sa preto dohodli, že naše cesty sa rozídu, to je všetko,“ dodal Famin.