logo F1online.sk

Ocon: Každou aktualizáciou sa zlepšujeme

Esteban Ocon
© Renault SAS
Tomáš Masár
Tomáš Masár5. 8. 2023

Alpine, ktorý bol v minulom ročníku najlepším celkom zo zvyšku sveta, sa v prebiehajúcej sezóne trápi a výrazne zaostáva za očakávaniami. V Pohári konštruktérov mu patrí iba priebežná šiesta priečka, pričom manko na v poradí piaty McLaren sa zdá byť už nedostihnuteľné. Atmosféra v tíme je preto poriadne dusná a napätie by sa dalo priam krájať. Esteban Ocon však pozíciu, v ktorej sa Alpine v súčasnosti nachádza, až tak tragicky nevníma. Podľa Francúza si zoskupenie z Enstone oproti vlaňajšku polepšilo, no nie tak výrazne, ako jeho súperi.

Pre nedostatočné výsledky padali v Alpine hlavy. Francúzsky celok sa rozlúčil tak s výkonným riaditeľom Laurentom Rossim, ako aj šéfom tímu Otmarom Stafnauerom, športovým riaditeľom Alanom Permanom či technickým lídrom Patom Fryom.

Alpine, ktorý si za sezónny cieľ vytýčil konečné štvrté miesto, osciluje len na periférii prvej desiatky. V garáži tímu tak pochopiteľne vládne sklamanie. Kto sa ale smútku nepodáva, je Esteban Ocon. Víťaz Veľkej ceny Maďarska 2021 zostáva pozitívny a verí, že už čoskoro nadídu svetlé zajtrajšky.

„Auto sa každou aktualizáciou zlepšuje, čo je veľmi povzbudivé,“ vyslovil sa desiaty muž aktuálneho šampionátu. „Za nedeľný výsledok [ôsme miesto Ocona, ktorému predchádzalo skvelé tretie miesto Gaslyho v sobotnom šprinte, pozn. red.] vďačíme továrňam vo Viry a Enstone. Je povzbudzujúce, že vylepšenia, ktoré prinášame, zakaždým fungujú.“

Alpine predstavil v Spa nové predné krídlo, upravenú podlahu a celkovo nabral na prítlaku, čo sa podľa Ocona citeľne odzrkadlilo aj na trati. „Boli sme rýchli v nájazdoch do zákrut, obzvlášť tých stredne rýchlych a vysoko rýchlych. Vzhľadom na to, aký sme predtým disponovali slabým prítlakom, to bolo vcelku pôsobivé. Auto bolo stabilnejšie a malo viac priľnavosti. Došlo k zlepšeniu, a to výraznému.“

Ocon sa nazdáva, že z hľadiska vývojového tempa patrí Alpine k absolútnej špičke. Naratívy, že si francúzsky tím v porovnaní s minulou sezónou pohoršil, nepovažuje za pravdivé – monopost A523 má vraj oproti monopostu A522 navrch, to len súperi odviedli lepšiu robotu.

„Vývoj bol vždy našou silnou stránkou,“ poznamenal 26-ročný pretekár. „Potrebujeme len pravidelne prinášať vylepšenia a verím, že si následne budeme viesť dobre. Ľudia tvrdia, že nám chýba konzistentnosť, čo však nie je pravda. Máme proste také tempo, aké máme.“

„Problém tkvie v tom, že ostatní sa zlepšili výraznejšie než my. S balíkom noviniek, ktorý sme aktuálne priniesli, sme si trochu polepšili, no už nepatríme do prvej päťky. Potrebujeme sa prosto zlepšiť a aj naďalej prinášať aktualizácie,“ uzavrel Ocon.