Gasly: Zadné krídlo Williamsu mi privodí nočné mory
Alpine si v Belgicku upevnil piatu priečku v šampionáte. Estebanovi Oconovi vyšli nedeľné preteky, Pierre Gasly zas zažiaril v šprinte. Podobný úspech už v hlavných pretekoch nedokázal zopakovať z viacerých dôvodov od stratégie cez výpadok výkonu pohonnej jednotky až po Alexa Albona, ktorý mu vedel totálne znechutiť jazdu na rovinkách.
Pierreovi Gaslymu chýbali na desiate miesto tri sekundy a jeden predbiehací manéver na Júkiho Cunodu. S jednozastávkovou stratégiou naň ani nemohol pomýšľať. Nanešťastie pre francúzskeho jazdca ju v Alpine vnímali ako jediné východisko z beznádejnej situácie po prvom kole.
“Mal som skvelý štart a získal som dve pozície, ale až do druhej zákruty som bol zapichnutý v Oscarovej prevodovke. Bolo to bolestivé, pretože ma predbehlo asi desať áut,” ľutoval nešťastnú súhru okolností Pierre Gasly. “Skrátka som sa nevedel dostať z tej stopy. Z desiateho miesta sme spadli asi na sedemnáste. Pokúsili sme sa zariskovať, prvý stint na softoch poriadne natiahnuť a ísť na jeden pitstop, ale neprinieslo to ovocie.”
Pierre Gasly sa vďaka jednozastávkovej stratégií vyhol viacerým súbojom, keďže súperov predbiehal cez boxy, ale pozície nezískal celkom zadarmo. Počas priameho prenosu sme napríklad videli krásny súboj koleso na koleso s Alexom Albonom, ktorý sa tiahol od Fagnes až po Stavelot.
Alpine to musel skúsiť tam, pretože na rovinkách bol Williams takmer neporaziteľný. Súperi si zakaždým musia len utrieť slinu, zatiaľ čo autám z Grove ticho závidia ich maximálku. “Pravdepodobne budem mať nočné mory o zadnom krídle Williamsu, pretože títo chlapci na rovinkách pôsobia, akoby patrili do inej kategórie.”
Pravdou však je, že najvyššiu maximálku Veľkej ceny Belgicka dosiahol práve Pierre Gasly. Na rovinke Kemmel sa rútil rýchlosťou 355,1 km/h, pričom Esteban Ocon bol v tejto štatistike tretí s rýchlosťou 347,8 km/h.
Gaslyho auto nebolo také rýchle počas celej veľkej ceny, tvrdí. “Musíme skontrolovať našu pohonnú jednotku, pretože sme boli na slušnej pozícii, ale z nejakého dôvodu sme stratili výkon. Zrazu bolo nemožné sa s DRS čo i len priblížiť. Pár vecí budeme musieť rozanalyzovať.”
“Vidím pár pozitív, napríklad sobotňajšie umiestnenie v TOP3, no potrebujeme nájsť viac čistej rýchlosti. Tento víkend sa toho zomlelo naozaj veľa. Nasledujúce tri alebo štyri týždne využijeme na to, aby sme sa odrazili od dobrého sobotňajšieho výsledku a v druhej polovici sezóny sa vrátili silnejší,” doplnil.
Esteban Ocon mal o čosi lepšie popoludnie a dokonca sa mohol tešiť zo zisku bodov. Ôsma priečka je vzhľadom na kvalifikačný výsledok a priebeh veľkej ceny viac než len akceptovateľná. Keby mali preteky o jedno-dve kolá viac, možno by skončil siedmy.
“Po štarte zo štrnásteho miesta sme obsadili ôsmu priečku, čo rozhodne považujem za dobrý výsledok,” pridal svoj pohľad Esteban Ocon. “Zachránila nám víkend, pretože v piatok a sobotu nám to nevychádzalo podľa plánu.”
Alpine s nízkym prítlakom mal na vode problémy, ale v nedeľu to bol iný príbeh. “Čakal som na nejaké jazdy na suchu, aby som ukázal našu rýchlosť, a naše rozhodnutia pri nastavovaní auta. V nedeľu sme jasne mali rýchlosť. Keby štart dopadol o trochu lepšie a bol menej chaotický, na konci by sme zrejme stihli zabojovať s Landom.”
“Podarilo sa mi ukázať, že s autom dokážeme bojovať proti Alexovi, Júkimu, a že sa dokážeme dostať cez štartové pole,” pripomenul svoje oku lahodiace manévre na Williams a AlphaTauri. “Pre tím to bol dobrý deň, ale to nie je žiadna náhoda. Je to spôsobené tým, že sme si sem priniesli novú podlahu. Nášmu výkonu to prospieva. Tím by mal byť spokojný. Dúfam, že to bude povzbudením pre všetkých v Enstone.”