Lambiase na múriku podporil Verstappena, no Horner bol proti: Dosiahli sme toho dosť
Max Verstappen odchádza z Belgicka s 33 bodmi za víťazstvo v šprinte a pretekoch. Nemôže teda hovoriť o dokonalom víkende, keďže perfekcionistovi, akým je on, určite chýba bod za najrýchlejšie kolo pretekov. Tím mu extra zastávku v boxoch nakoniec nepovolil, no nebol to jeho pretekový inžinier Gianpiero Lambiase, kto by bol proti. Riskovať nechcel šéf tímu Christian Horner.
Na Veľkej cene Rakúska sme videli, že extra zastávka v boxoch môže byť riziková aj pre suverénneho Maxa Verstappena, a to nie len z hľadiska samotnej výmeny gúm. Po pretekoch sa totiž začali rozdávať tresty. Keby Verstappen jeden dostal a po pitstope si nedokázal vyjazdiť viac ako päťsekundový náskok, o svoje víťazstvo by prišiel.
V Belgicku bol však taký suverénny, navyše FIA nehrozila trestami za prekročenie limitov trate, že si extra pitstop mohol dovoliť. Christian Horner však o tom nechcel ani počuť. “Videl som, čo sa deje. GP (Gianpiero Lambiase, pozn. red.) si zo mňa začal uťahovať, keď sa spýtal, že veď prečo nie?” rozosmial sa počas rozhovoru pre Sky Sports F1.
Jeden bod hore-dolu, čo je to pri súčasnej dominancii Red Bullu? To si povedal šéf stajne. “Tento víkend sme toho spravili dosť — mali sme šprint, získali sme double. Nechcel som spraviť nič, čo by ohrozilo túto bodku pred letnou prestávkou. Navyše Max nastavil latku dosť vysoko v kole, ktoré malo byť len pokojné výjazdové.”
Aj keď Gianpiero Lambiase na boxovom múriku Verstappena podporil, vo vysielačke ho prísne napomínal presne podľa pokynov vedenia. Zdalo sa, že Holanďan si z toho nič nerobil, no jeho pretekový inžinier s týmto pozorovaním nesúhlasí. Po pretekoch prezradil, že Verstappen skutočne počúvol. Jeho nadvláda však bola taká obrovská, že zvoľnenie nebolo také evidentné. Red Bull s jednotkou na karosérii bol stále o viac než sekundu na kolo rýchlejší ako všetci ostatní.
Aby však Verstappen takto mohol napínať svaly, najskôr sa musel preštrikovať zo šiesteho miesta až na prvé. Podarilo sa mu to v sedemnástom kole. “Pravdupovediac sme boli prekvapení, že mu to trvalo tak dlho,” rozosmial sa Horner. “Ale žarty bokom. Odjazdil neskutočné preteky, predbehol niekoľko áut a dostal sa na druhé miesto.”
Holanďanovi by sa to podarilo aj skôr, keby sa neocitol v minivláčiku s Charlesom Leclercom a Lewisom Hamiltonom. Akonáhle sa však Leclerc dostatočne vzdialil, s oboma si dokázal poradiť. Pérez bol už len čerešničkou na torte.
“Checo sa pre rýchlostný rozdiel medzi nimi nechcel brániť príliš tvrdo,” myslí si Horner. “A potom to bolo už len o manažovaní. Myslím si, že ani v najdivokejších snoch sme si nepredstavovali, že sa ocitneme v takejto pozícii.”
Sergio Pérez po pretekoch naznačil, že jeho nastavenia neboli ideálne. Nevyhovovali mu však ani pneumatiky. “Checo sa na stredne tvrdej zmesi necítil tak komfortne ako Max. A potom až do konca to bolo len o manažovaní. Mali sme trochu starosti, pretože sme si všimli, že sa mu začala otvárať pneumatika. Nechceli sme, aby sa otvorila až do takej hĺbky, takže sme ju chceli zas zaceliť.”