logo F1online.sk

Szafnauer dúfa, že mu de Meo dopraje čas: Luca dodrží svoje slovo

Pierre Gasly, Alpine zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 7. 2023

Trvanlivosť priemerného manažéra v Alpine je tak dva roky. Taký Cyril Abiteboul možno vydržal dlhšie, ale napríklad Marcin Budkowski zotrval len rok. Generálny riaditeľ automobilky Laurent Rossi sa rozlúčil po niečo viac ako dvoch rokoch. Vzhľadom na pôsobenie Otmara Szafnauera a „úspechy“ Alpinu pod jeho vedením sa zdá veľmi pravdepodobné, že Renault nebude mať zľutovania. Rumunský rodák však dúfa, že dostane viac času.

Päťročnica, stabilita, dôvera, to všetko sú vo Formule 1 veľmi dôležité atribúty, ale v tomto športe poháňanom peniazmi a ambíciami len málokto disponuje veľkou trpezlivosťou. Okrem toho, niekde musí existovať hranica medzi trpezlivosťou a nedostatočným progresom vášho tímu.

Alpine sa v súčasnosti ocitá vo veľmi náročnej situácii. Niekoľko pekných výsledkov a výkonov zatienili absolútne hrozivé zlyhania. V Británii ani v Maďarsku tím nedokončil preteky, McLaren ho deklasoval vo vývoji, došlo k výmene Laurenta Rossiho a Renault sa pokúsi aspoň trochu zvrátiť situáciu vyrovnaním výkonu pohonných jednotiek na pôde FIA.

Šéf stajne Otmar Szafnauer toho nemá na pleciach málo. Dúfa však, že dostane, čo len máloktorý z jeho predchodcov.

„Áno, Laurent ma najal, ale najal ma aj Luca (de Meo, šéf skupiny Renault, pozn. red.) a bol to práve on, kto si so mnou sadol a presvedčil ma, aby som sa pripojil k tomuto projektu,“ povedal novinárom v Maďarsku Otmar Szafnauer.

„Základom tohto projektu bol plán na sto veľkých cien a mám pocit, že z tohto čísla máme za sebou nejakých tridsať, takže pred nami sú ešte asi tri roky.“

„Chce to čas. Každému to trvalo. Viem, že Luca svoje slovo dodrží. Dal mi svoje slovo a sto veľkých cien, ale niekedy musíte urobiť jeden krok vzad, aby ste následne urobili dva vpred. Nebojím sa, že Luca nedodrží svoje slovo a nedá mi potrebný čas,“ dodal Szafnauer.

Životopis rumunského rodáka vo Formule 1 je viac ako bohatý a plný nemalých úspechov. Aj on je však pod stupňujúcim sa tlakom nútený argumentovať úspešnými projektmi z minulosti. Víťazné dynastie Mercedesu, Red Bullu či Ferrari sa nezrodili za deň.

„Red Bull kúpil tím stredu poľa Jaguar a trvalo im päť rokov, kým začali vyhrávať. Toľko to trvá, takže sto veľkých cien je realistických a my na tom stále pracujeme,“ povedal Szafnauer.

„Pri takýchto tímoch, keď zamestnávate okolo 950 až 1000 ľudí, je stabilita veľmi dôležitá. Snažíme sa vytvoriť tie najlepšie pracovné tímy, preto potrebujeme čas, aby sme našli tých správnych ľudí v oblastiach, v ktorých zaostávame.“

„Keď sa šéf tímu snaží získať nových ľudí, musí podstúpiť dlhú cestu. Keby im napríklad Toto Wolff povedal: ‚Počuj, poď ku mne, ale ja odchádzam o šesť mesiacov alebo o rok.‘ Asi je pochopiteľné, že takýto ľudia budú váhať, či sa pripoja k vášmu tímu. Christian a Toto vedú svoje tímy už dosť dlho, čo im pomáha pri nábore nových zamestnancov,“ povedal Szafnauer.