logo F1online.skF1online.sk

Red Bull uzavrel tohtoročný vývoj, na vine je vraj trest za prekročenie rozpočtového stropu

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 7. 2023

Dominancia Red Bullu v tejto sezóne je taká výrazná, že aj keď sa monopost RB19 príliš nezapotí, uteká súperom v každom kole asi o pol sekundy. Spomínate si na najrýchlejšie kolo Maxa Verstappena na VC Maďarska? Bolo asi o dve sekundy rýchlejšie než Georgea Russella, ktorý dovtedy držal bod za najrýchlejšie kolo. Red Bull toto všetko dokázal napriek skutočnosti, že svoje auto v priebehu sezóny výrazne nevylepšil. Prišiel veľký maďarský upgrade a pred ním niekoľko ďalších menej viditeľných. Podľa Christiana Hornera sa v Budapešti uzavrel tohtoročný vývoj stajne z Milton Keynes.

Novinky budú inžinieri prinášať už len v rámci nasadzovania špecifických komponentov pre určité druhy okruhov, napr. malé zadné krídlo na Monzu, inak je vývoj RB19 na konci a Red Bull sa plne sústredí na budúcoročný RB20. Je to vraj jeden z dôsledkov trestu, ktorý tímu udelila FIA v minulom roku za prekročenie rozpočtového stropu a ktorého dôsledky sme zatiaľ na trati príliš nezaznamenali.

Red Bull má v tomto roku k dispozícii menej času na vývoj vo veternom tuneli a na CFD nielen v dôsledku porušenia pravidiel, ale tiež pre svoje úspechy v minulej sezóne.

„Maďarské vylepšenia splnili, čo mali uvedené na obale. Z tohto pohľadu sme si mohli zaškrtnúť ďalšie políčko na zozname,“ povedal šéf Red Bullu Christian Horner.

„S naším hendikepom a obmedzením vývoja sa teraz musíme sústrediť na budúci rok, pretože v porovnaní s našimi súpermi máme k dispozícii značne nižší čas vo veternom tuneli a musíme veľmi výrazne selektovať, na čo ho využijeme,“ dodal Horner.

Ako to už vo Formule 1 býva, jedna strana dôsledok všetkých týchto opatrení podceňuje, druhá ju preceňuje. Podľa šéfa lídra šampionátu je neuveriteľné, čo jeho tím dokáže s takýmto hendikepom.

„Až do októbra tohto roku budeme trpieť v dôsledku tohto trestu. Každý týždeň máme k dispozícii výrazne menej zmien vo veternom tuneli v porovnaní s druhým a tretím v poradí a oveľa menej v porovnaní so štvrtým alebo piatym. Ak porovnáte, koľko času môže stráviť vo veternom tuneli taký McLaren, je to obrovský, naozaj obrovský, rozdiel,“ povedal Horner.

„Samozrejme, musíme byť veľmi, veľmi selektívni pri zmenách vo veternom tuneli. Tím inžinierov v Milton Keynes odvádza neuveriteľnú prácu a efektívne vyvíja auto,“ dodal šéf Red Bullu, ktorý na záver potvrdil, že maďarský upgrade bude pre jeho tím v tejto sezóne posledný a presúva svoje zdroje na rok 2024.

„Prinesieme ešte niekoľko komponentov určených špecificky na niektoré okruhy,“ povedal Horner.

Súvisiace články

Diskusia