Hamilton vysvetľuje: Prečo zašiel ku komisárom?
Lewis Hamilton sa počas červenej vlajky vybral na svojej kolobežke do útrob budovy na riaditeľstvo pretekov. Ako sme sa dozvedeli už počas veľkej ceny, šiel priamo ku komisárom. Čo ho tam priviedlo? Chcel sa ísť sťažovať alebo nebodaj požiadať komisárov o zmenu verdiktu? Nič z toho, vysvetľuje Lewis Hamilton.
Mercedes s číslom 44 na karosérii sa previnil, keď si na dvoch svetelných paneloch na ľavej strane trate nevšimol blikajúce ikská, ktoré dávali jazdcom informáciu, že vstup do boxovej uličky je zakázaný. Keďže Hamilton bol na čele balíka, mal spolu s jeho tímom aj najťažšiu pozíciu; v rýchlosti si Hamilton spolu so stratégmi mali uvedomiť, že aj keď vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo, do boxov zájsť nesmú.
Okrem Hamiltona a Giovinazziho sa to podarilo všetkým tímom, a tak len spomínaní dvaja jazdci dostali desaťsekundový trest STOP/GO. Hamilton už pred reštartom vedel, že to bude koniec jeho boja o ďalšie víťazstvo. Svojho inžiniera sa opakovane pýtal, či trest dostanú, a keď ho dostali, či je oprávnený.
A preto Hamilton vystúpil z auta a zamieril si to ku komisárom — podotkol, že nie ku riaditeľovi pretekov Michaelovi Masimu. “Vrátil som sa, porozprával sa s tímom, no nemali žiadne zábery. Len som chcel vidieť, čo som prehliadol. Odprisahal by som, že na vjazde do boxovej uličky som nevidel žiadne červené svetlo.”
“Nešiel som za Michaelom (Masim), šiel som za ostatnými komisármi, ktorí rozhodli o tých trestoch,” pokračoval Hamilton. Medzi komisármi boli Garry Connelly, Mathieu Remmerie, Paolo Longoni a za jazdcov Tom Kristensen. “Rýchlo mi ukázali palubné zábery a boli tam dva panely, na ktorých boli ikská. Nevidel som ich, pretože som sa pozeral inam.”
Hamilton sa zmieril s rozsudkom a šiel sa pripraviť na reštart. “Potom som tam už nemal veľmi čo robiť, tak som odišiel, vrátil sa, prezliekol, a preto som bol aj trochu neskoro na štartovom rošte.”
“Nespomínam si, že by vôbec niekedy bol toto indikátor toho, že sa zatvára boxová ulička. Nikdy som nevedel, že by to bolo na ľavej strane. Bola to pre mňa nová skúsenosť,” doplnil na margo svetelných panelov majster sveta z posledných rokov.
Nuž a rovnako ako Tota Wolffa, aj Hamiltona prekvapilo, že sa maršáli rozhodli odtlačiť Magnussenovo auto do boxov, a nie za bariéru, kde mali rozložený svoj stôl. “Celkovo mi nie je jasné to, prečo z toho miesta tlačili auto, keď ho mohli zatlačiť naspäť. Prečo ho, dopekla, tlačili? Viem prečo — len nerozumiem tomu, prečo sa tak rozhodli, pretože to nebolo nutné.”
Ferrari sa zatiaľ môže v rámci svoje depresie trochu zaradovať, na svojich jubilejných 1000. pretekoch v Mugelle sa Hamiltonovi určite nepodarí vyrovnať rekord Michaela Schumachera. Nasledujúce preteky tak nebudú také pochmúrne.
“Dnes mi to nebolo súdené. Ale čo ťa nezabije, to ťa posilní,” ďalej filozofoval Hamilton. “Mali sme za sebou dlhý pitstop, musel som stiahnuť 26 sekúnd. Ale keď sa mi podarilo na všetkých dotiahnuť, užil som si aj tie súboje. Ideme ďalej.”
Aj napriek tomu môže byť spokojný. V šampionáte stále s veľkým prehľadom vedie a do konca sezóny zostáva o jednu veľkú cenu menej. “Získať siedme miesto a najrýchlejšie kolo predstavuje dobré body, keď vezmeme do úvahy, že som rozhodne nečakal, že by to bolo možné, keď som bol 26 sekúnd za posledným autom. Určite to ale beriem a som vďačný za to, že Max nebodoval. Dnes to teda nebola taká veľká strata.”