Wolff vysvetľuje svoju prosbu k Hamiltonovi: Niekedy to treba upokojiť
Máte vysnívanú kariéru, zarábate 40 miliónov ročne a šéf vás pekne prosí, aby ste si robili svoju prácu. To musí byť krásny život, čo poviete? Nuž, nie je to také jednoznačné. Lewis Hamilton má najmä s novodobými monopostmi Mercedesu množstvo problémov a celé mu to občas začína prerastať cez hlavu. Toto Wolff vysvetlil, že jeho prosba k sedemnásobnému šampiónovi bola len snahou ho upokojiť.
Vo vysielačke Lewisa Hamiltona prebiehala živá vrava. S inžinierom Peterom Bonningtonom rozoberal traťové limity, za ktoré už Britovi hrozila penalizácia, a po pár desiatkach sekúnd aj prišla. Je prirodzené, že to Brita nahnevalo. Priamo pred sebou totiž videl, ako trať opúšťajú aj iní jazdci a beztrestne.
Lewis Hamilton sa vie v takých chvíľach poriadne nasrdiť. Svoju frustráciu z dojmu, že komisári opäť raz poľujú len naňho, ventiluje vo vysielačke. Aby však nemíňal energiu na veci, ktoré nevie priamo ovplyvniť, často potrebuje akýsi externý štartér. V kritických momentoch sa tak ozve jeho šéf Toto Wolff a prinúti ho precitnúť.
“Lewis, všetci pred tebou dostanú tresty, len pokračuj,” ozval sa v éteri hlas Tota Wolffa, ktorý sa po chvíli ešte raz vrátil. “Lewis, toto auto je nanič, my to vieme. Prosím, len s ním jazdi.”
Novinárov v mixzóne zaujímalo, ako si Lewis Hamilton vysvetľuje tento zásah Tota Wolffa? Odpoveď bola veľmi stručná. “Ja neviem. Na to sa budete musieť spýtať jeho.”
A na Red Bull Ringu sa aj presne to udialo. Najskôr mal Wolff objasniť, či tento výpad smerom k sedemnásobnému majstrovi sveta nebude mať nejaký efekt na rokovania o predĺžení jeho zmluvy. “Nie, to vôbec. Mali by ste nás počuť rozprávať sa cez telefón alebo na stretnutiach. Toto nič nebolo. Mali sme za sebou zlý víkend, celý tím. To nás však posilňuje.”
Následne prešiel k meritu veci: Čo teda sledoval odkazom pre Hamiltona? “Bolo to v najlepšom záujme jazdca a stajne. Niekedy nastane chvíľa, keď potrebujete upokojiť situáciu. Ja som to však myslel dobre.”
“Mali sme dlhú diskusiu o traťových limitoch a či je ich dodržiavanie vynucované. Ja som sa chcel uistiť, že dostávame maximum z nášho balíka, ktorý nepodával dobrý výkon, a že do toho dáme maximum,” vysvetľoval 51-ročný Viedenčan, pre ktorého boli preteky v Spielbergu svojím spôsobom domáce.
Aj napriek veľkej snahe hodinky tikajú a prvenstvá neprichádzajú. Hamiltonov víťazný pôst trvá už 32 veľkých cien a ani otázka kontraktu ešte nie je uzavretá. Britovi by sa istotne ľahšie dýchalo, keby mal už stopercentnú istotu, že na zisk vytúženého ôsmeho titulu dostane aspoň ďalšie dve-tri šance.
Medzitým čakáme a čakáme napriek tomu, že Toto Wolff už pred necelým mesiacom avizoval, že kontrakt by mohol byť spečatený “v priebehu dní, nie týždňov”. “Stále som plne presvedčený, že to dáme. Chceme, aby to bolo super v každom detaile. Toto nie je diskusia o peniazoch. Je o budúcnosti, čo chceme urobiť správne, a potom to optimalizovať. Už sa nebavíme o peniazoch, o dĺžke. Na stole sú iné témy.”
Aké témy? Ralf Schumacher v júni prezradil, že by mohlo ísť o to, čo sa stane po ukončení Hamiltonovej kariéry. Toto však nie je už len vecou medzi ním a Wolffom. Do hry vstupuje aj generálny riaditeľ Daimleru Ola Källenius.
“Lewis nebude jazdiť večne, ale chce aj po ukončení kariéry zostať prepojený so svojím domovom, ktorým je Mercedes. Toto Wolff však nemôže dohodnúť taký dlhý kontrakt,” vysvetľoval Ralf Schumacher. “To je Källeniusova oblasť a zodpovednosť. Preto to ešte chvíľu môže potrvať.”
Sedemnásobný šampión tieto slová nepriamo potvrdil, keď v Kanade vyhlásil, že “veci sú o trochu komplikovanejšie, pretože nejde o prostý jazdecký kontrakt”.