logo F1online.sk

Ocon si nemyslí, že odchodom Alonsa sa veľa zmenilo: Vždy som bol lídrom tímu

Esteban Ocon
© Twitter/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 6. 2023

Ako vysoko sa v pomyselnom potravinovom reťazci F1 nachádza Esteban Ocon? Niet pochýb, že Francúzovi nikdy nechýbala sebadôvera ani rýchlosť. Toho prvého má nepochybne dosť, aby sa stal majstrom sveta, ale čo jeho rýchlosť? Nuž, podľa sebahodnotenia samotného Estebana mu nechýba nič, aby v rovnakom aute vyzval pokojne aj Maxa Verstappena.

Ako pretekársky jazdec sa určite nemôžete podceňovať. Na rošte máme dvadsať pilotov a všetci sa chcú stať majstrami sveta. Mnohí sú však pri hodnotení vlastných kvalít opatrnejší a volia diplomatickejšie odpovede. Aj keď im nepochybne nechýba sebavedomie, radšej uprednostnia skromnú a diplomatickú odpoveď, aby zapôsobili na obecenstvo.

Toto však rozhodne nie je prípad Estebana Ocona, ktorý podľa všetkého nie je medzi svojimi kolegami zvlášť populárny. Svoje si s ním zažil Max Verstappen a pri spoločných začiatkoch v motokárach aj Charles Leclerc a Pierre Gasly. Nezabudnime ani na vlaňajšie súboje s Fernandom Alonsom, po ktorého odchode z Alpinu Ocon s úľavou prehlásil, že „98 percent práce“ bolo na ňom.

Táto reputácia je v dokonalom protiklade s tým, čo o ňom hovoria novinári, ku ktorým sa Esteban vždy správal milo a veľmi ochotne spĺňa ich neraz náročné požiadavky. Na trati však patrí Ocon k absolútne nekompromisným mužom.

„Pravda je, že nechcem, aby si ľudia mysleli, že som tvrdý, pretože mimo kokpitu som dobrý chlap,“ povedal Ocon v rozhovore pre DAZN. „Je asi pravdou, že jazdím tvrdo, ale s tým som spokojný.“

V minulom roku príliš nerozlišoval, či proti nemu stojí tímový kolega a Fernanda Alonsa niekoľkokrát natvrdo vyprevadil z trate. V Brazílii sa takto Alpine pripravil o výsledok, čo viedlo šéfa Laurenta Rossiho k vyhrážkam výpoveďou pre oboch pilotov.

V tomto roku prišiel miesto Alonsa do tímu Pierre Gasly a my len čakáme, čo sa stane, keď si obaja kohúti skrížia zbrane na trati. Oconovi sa zatiaľ v súboji s tímovým kolegom darí a na body vedie 29:15, hoci treba priznať, že Pierre mal nepomerne viac smoly. Esteban si však nemyslí, že sa až teraz stal nespochybniteľným lídrom tímu alebo že došlo k zmene jeho pozície v Alpine.

„Svojím spôsobom som bol vždy lídrom tímu,“ prehlásil Ocon. „Vždy som ho tlačil dopredu tým, že som hovoril, čo požadujem a čo potrebujeme zmeniť alebo napraviť. Stále som tlačil svoj tím vpred a teší má moja práca s ľudmi okolo mňa. Musíme v tom pokračovať.“

Ocon zakladá svoje ambície aj na predchádzajúcich úspechoch. Pred príchodom do Formuly 1 sa stal šampiónom európskej Formuly 3 aj GP3, pričom v prvom prípade nechal za sebou aj Maxa Verstappena. Treba však jedným dychom dodať, že Esteban jazdil za mocný tím Prema s motorom Mercedes, kým Verstappen s tímom Van Amersfoort bol odkázaný na menej výkonný Volkswagen.

„Keby sme sedeli v rovnakom aute, viem si sám seba predstaviť v boji o titul s Maxom Verstappenom,“ prehlásil Ocon. „Max odvádza neuveriteľnú prácu a dominuje s Red Bullom. Mne je však jedno, kto proti mne stojí. Chcem bojovať o titul.“

„Vždy som si veril. Máme pred sebou dlhú cestu, ale mojím cieľom je stať sa majstrom sveta, nič viac, nič menej,“ dodal Esteban.

Túto svoju ambíciu už dokázal aj na trati, keď sa v ostatných dvoch rokoch porovnával s dvojnásobným majstrom sveta Fernandom Alonsom. Ich vzťah a súboj nebol vždy dokonalý a niekoľkokrát sa na trati stretli. Podľa Ocona však bolo najdôležitejšie dosiahnuť výsledky, čo sa tímu s pomocou oboch pilotov aj podarilo.

„Párkrát sme sa k sebe dostali až príliš blízko. Vtedy sme podľa mňa urobili niekoľko chýb, ale to je normálne, keď ste takí vyrovnaní. Bol to pekný súboj. Spoločne sme dostali Alpine tam, kde sme ho chceli – na štvrté miesto Pohára konštruktérov –, tím urobil pokrok a skúsenosť s takým tímovým kolegom je naozaj senzačná,“ hovorí Ocon.

„Čo sa stalo na trati, stalo sa, ale to nič nemení na tom, že pre tím sme vybojovali dobrý výsledok,“ dodal.